woensdag 13 september 2017

Hoe dan? Online vintage jurkjes scoren


Ik ben enorm fan van rommelmarkten en kringloopwinkels en ben helemaal in mijn element als ik al snuffelend tussen dozen en rekken de leukste vondsten tegenkom. Maar... tijdrovend is het wel! Wat dat betreft is vintage kleding shoppen in een webshop veel makkelijker om te doen. Het verrassingselement is misschien wat minder doordat je kunt zoeken op maat, kleur en model, maar daardoor is de kans op een mooie vondst ook stukken groter! Vandaag dus in het zonnetje: vintage webshops en kledingmaten.

Waar moet je zijn? 

Vintage kleding shop je heel makkelijk op Etsy (in de SophieSweetVintage shop bijvoorbeeld) of bij webshops als Rosie & Gracie VintageSugar Sugar, I love vintage en Very Cherry. Bij de laatste twee shops verkopen ze ook retro kleding, dat wil zeggen: nieuwe kleding, maar met een vintage tintje.

Waar moet je op letten?

Als je online vintage kleding shopt zul je bij de sommige webshops de volledige afmetingen vermeld zien staan. In dat geval meet je met een meetlint je eigen maten op (meteen opschrijven!) en houd je ze bij de hand. Ook handig: kies een item uit je eigen kledingcollectie dat je perfect past en vergelijk de maten daarmee.

Ik heb een tabel gemaakt zodat je kan zien welke maten je globaal kunt aanhouden:

Wat als ik niets leuks tegenkom?

Ook online geldt: vrijwel elk item is uniek maar misschien niet meteen je smaak, kleur of in de juiste maat. Kijk dus regelmatig (lees: wekelijks) of er nieuwe kleding is, dan zit er snel genoeg iets moois (dat prachtige vintage jurkje of die mooie leren laarzen) voor je tussen!

Ik hoop dat ik je hiermee flink op weg heb kunnen helpen. Laat vooral een reactie achter in de comments met jullie tips, favoriete shops en eventuele vragen.

Liefs 

4 opmerkingen:

  1. Hihi, die maattabel klopt wel bij maat 36 voor míjn taille maar volgens mij is normaal je taille smaller dan je borstmaat! Leuk foutje :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha Oh nee! Dat is een fijne actie haha. Ik zal het snel aanpassen ;)

      Verwijderen
    2. Hij staat er nu goed op hoor! Bedankt voor je oplettendheid :)

      Verwijderen
  2. Ik lees je blog al zo lang maar koop nooit vintage kleding, ga ik nu toch eens proberen. Wel altijd leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen