maandag 7 augustus 2017

Let's talk about: verkopen op een markt of beurs

Crafty markten, lifestyle events, creatieve beurzen... Hoe je ze ook noemt, ze zijn tegenwoordig overal en zó leuk om naartoe te gaan. Als bezoeker kun je er veel leuke vintage of handgemaakte spullen vinden: van hippe woonaccessoires, toffe kinderkleding en vintage meubels tot bijzondere sieraden en speciale biertjes. Voor je portemonnee is het soms minder goed ;)

Verkopen op een markt of beurs is trouwens ook echt superleuk om te doen! Zelf begon ik een paar jaar terug met verkopen op de Swanmarket in Rotterdam (vanaf het prille begin bij het Zwaanshals) en daarna volgde onder andere Holy Stitch in Leeuwarden. Dit is trouwens ook de meest bijzondere plek wat mij betreft (want: in een voormalige gevangenis) en een dikke aanrader. Sindsdien zijn er zóveel leuke creatieve markten in Nederland en België bijgekomen en ik vind het leuk om bij te houden wat voor leuks er iedere keer weer wordt georganiseerd. Wist je dat de maandelijkse agenda met crafty markten één van de grote trekkers is op mijn blog? Ik houd hem dan ook elke maand trouw bij en aan jullie reacties te merken moet ik er ook zeker niet mee stoppen haha. Laat ik meteen ook even zeggen dat ik het altijd erg leuk vind om jullie tips te ontvangen, vooral blijven doen dus!

Oké, nog even terug naar dat verkopen en waarom je dat echt moet proberen. Als je zelf producten maakt, vintage items verkoopt en/of je eigen webshop in de spotlight wilt zetten is een markt een heel goede manier om jezelf te presenteren. Zelf ben ik altijd kapot aan het einde van zo'n dag, maar ik krijg er tegelijkertijd ook ontzettend veel energie van. En dat is precies wat het zo leuk maakt om te doen! Het is gewoon tof om de reacties te zien van mensen die superblij worden als ze één van je items mee naar huis nemen. Het voelt iedere keer weer bijna als de eerste verkoop die ik had toen ik in 2009 begon met het verkopen van vintage kleding: zó tof om iemand net zo verliefd te zien worden op iets dat jijzelf met liefde bij elkaar hebt gezocht of gemaakt.




Ben je zelf ook van plan om op een markt te staan? Lees dan vooral even de onderstaande artikelen:

- een inspirerend artikel op de blog van Brainydays (topper als het gaat om originele concepten en styling! ) over het opbouwen van hun stand bij Flavourites.
- een handige check-list (+ gratis printable!) ter voorbereiding op een markt of beurs zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Wie van jullie heeft er zelf ook ervaringen met verkopen op een markt? Ik vind het leuk om over jullie ervaringen te horen! Laat vooral een reactie hieronder achter. 

Happy monday!

Liefs 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen