woensdag 12 april 2017

VerzamelaarsJaarbeurs {april 2017}

Op Instagram hebben jullie al wat foto's voorbij zien komen en vandaag is het tijd voor mijn verslag van de VerzamelaarsJaarbeurs! Ik ging op een zonnige zondag naar Utrecht met de trein en kwam terug met een tas vol mooie platen, boeken en speelgoed: supergeslaagd dus. Ik maakte ontzettend veel foto's van al het leuks dat ik tegenkwam dus maak je klaar voor een lange blogpost!


Deze leuke roze bus (ze verkochten er Italiaans ijs mmmm...) was niet te missen. Leuk dat er steeds meer foodstands zijn met fijne koffie, ijs en lekkere broodjes. Hard werken (lees: uren rondsnuffelen op zoek naar vintage schatten) moet natuurlijk beloond worden haha. De ijsjes waren in ieder geval een aanrader!

De hoeveelheid vintage kleding was zoals voorgaande edities niet overweldigend. Het aantal stands met vintage jurken is niet echt zo groot, maar voor vintage accessoires kun je echt héél erg goed slagen. De hoeveelheid tassen, hoedjes en broches wordt ieder jaar beter en beter. Kijk vooral even dit filmpje van RetroSonja (die voor de tweede keer een vintage challenge organiseerde) om een indruk te krijgen van de items die er te vinden zijn.


Er zijn in totaal vijf hallen vol retro, vintage en antiek. Op het middenterrein kun je altijd goed slagen voor mooie industriële lampen, oude schoolborden en wat gekkere items. Dit keer vond ik er wel heel bijzondere potten: allerlei dieren op sterk water. Huh? Bijzonder (en bizar!) om te zien. Ooit gehoord van een zeemuis? Ik in ieder geval niet haha.


Eén van mijn favoriete vondsten van de dag is dit prachtige verzamelalbum vol plaatjes van schepen. Van oude plaatjesboeken word ik altijd zo blij!  
Deze leuke broches kwam ik tegen bij de stand van Vintage explosion (met allemaal vintage spullen uit de jaren '60, '70 en '80). Voor een klein en fijn prijsje van maar 1,50 euro per stuk! Ook leuk: vintage barbiepoppen en arcopal servies in allerlei vrolijke kleurtjes.

Moe maar voldaan en met een flink volle tas vertrok ik 's middags weer naar de trein. Ik heb me weer prima vermaakt! Wie van jullie is er ook naar de VerzamelaarsJaarbeurs gegaan? Wat was het weer leuk hè? Ik ben heel benieuwd naar jullie vondsten!


De eerstvolgende editie van de VerzamelaarsJaarbeurs zal in november plaatsvinden. Mijn tip: ga op zondagochtend! Dan is het vaak lekker rustig en kun je lekker op je gemak rondkijken. Neem een kijkje op de site voor meer info.

Liefs!

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige fotp's, die roze foodtruck is echt geweldig!
    Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het is iedere keer ook weer superleuk om alles op de foto te zetten :)

      Verwijderen
  2. Leuk verslagje! :-) en leuke foto's van onze stand (vintagexplosion) met de broches, barbies, arcopal servies etc.
    Tot in november, groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Ik heb meteen een link naar jullie website geplaatst, want wat hebben jullie toffe spullen... Tot in november!!

      Verwijderen