woensdag 11 januari 2017

Vintage kleding scoren per kilo

Mijn liefde voor vintage is zo’n tien jaar geleden ontstaan. In de tussentijd heb ik een mooie collectie vintage kleding opgebouwd en sinds een aantal jaar verkoop ik vintage kleding op markten en online via Etsy. Geregeld krijg ik de vraag waar ik al die mooie vintage kleding toch elke keer weer heb gevonden. Tijd om mijn geheime strategie te verklappen!


Natuurlijk zou ik je kunnen antwoorden dat ik heel veel speciale contacten heb en een klein boekje vol geweldige adressen waar ik áltijd slaag en voor bodemprijzen de mooiste jurkjes, jasjes en tasjes scoor. Dat zou namelijk heel erg makkelijk zijn haha. 


Maar in alle eerlijkheid: het is eigenlijk gewoon een kwestie van Heel Veel Geluk hebben (en dat geluk vooral ook een handje helpen). Ik kom dus niet dagelijks thuis met unieke exemplaren - was het maar zo'n feest - maar ik ga gewoon heel erg veel erop uit. Ik pluis de kranten erop na voor rommelmarkten in de buurt, ga graag naar de VerzamelaarsJaarbeurs of events als de IJhallen en loop altijd even binnen zodra ik een kringloop in het vizier heb. 

Het is echt een kwestie van zoeken, speuren en snuffelen tussen heel veel oude zooi! Kortom, wat is nou Het Geheim? Het zó leuk vinden dat ik het elke dag wel zou kunnen doen! Klinkt niet glamourous en het vergt veel tijd, maar vintage is gewoon een enorm grote liefde en ik word er elke keer weer blij van om erop uit te gaan. Ben je ook gek op vintage en weet je gewoon niet waar je dan moet snuffelen tussen rekken vol kleding? Mijn tip: ga eens naar een Kilosale: rekken vol kleding en je betaalt niet per stuk, maar voor het totaalgewicht. 


In de feestmaand december had ik een appartementje geboekt samen met mijn moeder en zus in Haarlem en besloten we op de heenweg langs te gaan bij The Vintage Store in Heemstede. Een supergrote kringloopwinkel waar eens in de zoveel tijd ook kilosales worden georganiseerd. Man, wat is dit een aanrader! Rekken vol jasjes, wollen vesten, rokken, tasjes en andere accessoires. Heerlijk om rond te snuffelen en ik vond dan ook een paar mooie items! Ik heb lekker veel foto's gemaakt, zodat jullie een indruk krijgen van de winkel. Niet op de kiek, maar wel ook helemaal geweldig: de verdieping met oud speelgoed. Ik vond er mooie onderdelen voor de treinbaan van mijn zoontje, houten meubeltjes voor het poppenhuis en een mooi exemplaar van Loco Mini voor 5 euro totaal (score!). Helemaal happy ging ik de winkel weer uit. 

Kortom, dikke aanrader! De winkel is groot, met prima prijzen en superaardig personeel. Dat ze bewust werkplekken creeren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt vind ik een mooie missie. Meer info over openingstijden en nieuws over de Kilosales vind je hier.   


Ben jij weleens naar een Kilosale gegaan of ken je nog andere leuke adresjes? Laat het me weten!

Liefs! 


6 opmerkingen:

  1. Een goede tip! Ik ben altijd op zoek naar 'pareltjes'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat heerlijk zeg! Ik snap je liefde voor vintage kleding en accessoires. Ik heb vooral een zwak voor die lange Indiase|Hippie achtige jurken voor in de zomer. Met slippertjes, zó fijn. Die winkel klinkt echt ontzettend tof. Helaas woon ik er niet echt in de buurt maar wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met van die fladderige stoffen: inderdaad! Jammer dat het niet in de buurt is, maar er is vast wel een andere kilosale te vinden. Fijn weekend nog!

      Verwijderen