zaterdag 12 november 2016

Retro behang in de kinderkamer


























Het inrichten van de kinderkamers vond ik één van de leukste dingen om te doen in ons huis. De babykamer van mijn dochtertje  en de kleuterkamer van mijn zoontje zijn een leuke mix van Orla Kiely, Hema, Dille & Kamille én unieke vintage spullen. Ik schreef al eerder over de zoektocht naar een abc schoolkaart, kleuren kiezen voor de kinderkamer en leuke zelfmaakprojecten, zoals mijn zelfgemaakte kussen met vrolijke bloemetjesprint. Op dit moment zijn beide kamers af, dat wil zeggen: echt grote klussen zoals verven en behangen laat ik even voor wat het is. Maar toen kwam ik het behang tegen van Roodborstje... en werd ik meteen verliefd! De prachtige foto's die je hier ziet zijn gemaakt en gestyled door Annette Hendriks en Myrthe Smit van Studio Soet. Alle behang is afkomstig uit de collectie van Roodborstje

Zijn deze printjes niet geweldig? Het verhaal erachter is nog leuker! Roodborstje is in eerste instantie vooral gericht op het maken van geboortekaartjes, maar inmiddels heeft Ellen (het brein achter al dit moois) de geniale zet gedaan om een behanglijn op te zetten die is geïnspireerd op haar illustraties. Daarin is ze helemaal geslaagd: wat een geweldige collectie! Toen ik dit zag wist ik meteen: dit moet ik met jullie delen :)


Zin om aan de slag te gaan met de (aanstaande) kinderkamer? Soortgelijke vintage ledikantjes en oude schooltafeltjes vind je o.a. bij Mevrouw De UilBezige Bebie of in een nieuwe variant bij Kidsdepot. Leuke stylingitems, zoals vintage camera's, oude kisten en landkaarten zijn volop te vinden bij Viva la vintage. Neem een kijkje op mijn pinterestpagina met inspiratie voor de kinderkamer voor nog meer leuke ideeën.

Oké... Tijd om af te sluiten :) Fijne avond allemaal! Wat zijn jullie plannen voor dit weekend? Ik ga morgen naar Utrecht om een bezoekje te brengen aan de VerzamelaarsJaarbeurs (benieuwd wat voor leuks ik daar allemaal ga scoren!) en daarna fijn lunchen met vriendinnen. Ik heb er superveel zin in! 

Liefs 

9 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier vandaag. Ze zijn er hier misschien al een beetje te groot voor maar ik vind dit behang echt allerliefst! X Alet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Alet! Ik heb er zin in! En ja, dat behang is inderdaad geweldig hè? Jij ook een mooie dag vandaag!

      Verwijderen
  2. Wat een lief behang, het is dat er net behangen is :)) Liefs El

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief he? Voor de prijs per rol hoef je het niet te laten! Die valt echt mee :)

      Verwijderen
  3. Super mooie foto's en ontzettend mooi behang! De babykamer van onze dochter had ook heel erg het retro thema, met grote bloemen behang. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat klinkt geweldig! Bloemen zijn altijd mooi, zeker van die retro exemplaren!

      Verwijderen
  4. Wauw wat een leuke inspiratie! Erg leuk behang. Er zijn zo veel verschillende manieren om een kinderkamer in te richten. Voor ieder wat wils. Maar ik weet zeker dat je met deze behangetjes veel mensen hebt geïnspireerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zeg! Toch maar eens kinderen baren dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen