dinsdag 9 augustus 2016

To do lijstje voor Etsy Bootcamp

Onlangs deelde ik mijn wens om meer tijd en energie te investeren in mijn Etsy shop (je kunt mijn blogbericht hier teruglezen). Tijd om aan de slag te gaan!

Ik heb voor mezelf op een rijtje gezet waar ik de komende tijd meer aandacht aan wil besteden:

1. een werkende planning maken
2. mij verdiepen in belastingzaken (ik wil ook gaan verkopen buiten de EU)
3. dingen uitproberen met mijn productfoto's
4. contacten met andere verkopers leggen
5. mijn huisstijl een update geven...

Ik denk dat het lijstje nog véél langer kan zijn, maar laat ik realistisch blijven... Dit is voor nu wel even voldoende en vijf is wel een mooi getal ;)



Kijkend naar mijn lijstje denk je misschien: maar wil je dan niet méér bestellingen? Meer geld binnenhalen? Elke week honderden verkopen? Is dat niet je doel?

Ja natuurlijk! Dat is waar het uiteindelijk om draait :) Maar heb ik daar direct invloed op? Ik geloof van niet. Maar door aandacht te besteden aan die kleinere deeltaken (die ik stuk voor stuk leuk vind om te doen - ook de belastingzaken en administratie, ja echt!) blijf ik werken aan de ontwikkeling van mijn shop én zal ik er lol in blijven houden. Want ik heb al snel gemerkt dat er werkelijk geen touw is vast te knopen aan de hoeveelheid klanten en verkopen. Er zijn tijden bij dat ik veel bestellingen tegelijk heb, maar er kunnen ook weken voorbij gaan zonder dat er iets verkocht wordt. Je zou er gefrustreerd van raken ;)

Oké, let's do this! Het onderdeel waar ik het eerst mee aan de slag zal gaan is meteen ook het taaiste onderdeel, namelijk alles rondom administratie en belasting. Wie de ondernemerssite van de belastingdienst kent snapt vast wel wat ik bedoel: flink moeilijke taal en niet alle informatie is van toepassing bij het hebben van een Etsy shop. Maar ik ga mij er in vastbijten!

To be continued...

Liefs!

6 opmerkingen:

  1. Ik heb net een filmpje van David & Arjan (van 365 dagen succesvol)gezien: Maak een plan en ik zij stellen dat je steeds met stapjes moet werken naar je uiteindelijke doel. Dus ben je goed bezig!
    Misschien zijn de filmpjes van David & Arjan ook wel iets voor jou, kijk maar op hun site, ik heb mij aangemeld en ontvang elke week een inspirerend filmpje.
    Succes met je plannen en hou vol, de wereld veroveren doe je niet in een dag. Liefs El

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuke tip! Ik kende ze nog niet, maar je maakt me erg nieuwsgierig. Ik ga hun site zeker opzoeken!
      Mooi gezegd trouwens over 'de wereld veroveren' :) Ik ga mijn best doen!

      Liefs!

      Verwijderen
    2. Als je trouwens op zoek bent naar nog meer inspiratie: luister je weleens podcasts? Ik vind 'Happier' van Gretchen Rubin echt een aanrader!

      Verwijderen
    3. Ik heb geen idee wat Podcast is, dat ga ik opzoeken, je maakt mij nieuwsgierig. Liefs E

      Verwijderen
    4. Ah! Het zijn een soort radioshows die je kunt downloaden via een app op je telefoon :) Superleuk! Ik blijf elke keer weer nieuwe dingen ontdekken. Ideaal om naar te luisteren als ik de was doe bijvoorbeeld haha.

      Verwijderen
  2. Wauw! Super mooi dat je je doelen op papier hebt gezet om ze uit te gaan voeren. Ben je al gevorderd? In ieder geval veel succes in het najagen van je droom!

    Groet,
    J. van Zucht

    BeantwoordenVerwijderen