maandag 8 augustus 2016

Etsy Bootcamp: plannen maken

Sinds een paar weken luister ik naar de podcasts van Gretchen Rubin en één van mijn favoriete afleveringen gaat over het houden van een bootcamp (je kunt hem hier terugluisteren). Het idee is om jezelf voor een bepaalde periode een doel te stellen en je daar volledig op te focussen. Omdat het resultaatgericht is en je geen afleiding hebt, maar vooral ook door de naam: het werkt voor mij. Een hele maandag lang heb ik een opruim/schoonmaakbootcamp gehouden en mijn huis was weer helemaal tiptop in orde. Ik ben dus om!

Zelf vind ik het ontzettend leuk om me te storten op een project en de komende tijd wil ik heel gericht werken aan mijn Etsy shop. Sinds de geboorte van mijn dochtertje heb ik de boel op een lager pitje gezet en het is tijd om mijn shop weer een flinke boost te geven.

Oké... zul je misschien denken, maar waarom nou toch die naam: Etsy Bootcamp?? Omdat het lekker klinkt, ik graag met een zweetbandje om productfoto's maak en me tussendoor ook zal wagen aan lunches en planking (of misschien niet... We zullen zien haha).


Het idee is dus om op vaste momenten (agenda blokken!) intensief aan de slag te gaan met mijn shop. Ik wil aandacht besteden aan de presentatie, mijn producten en zaken uitzoeken op het gebied van administratie (nieuwe regelgeving met Groot-Brittannië? Na Brexit moet ik me daar echt in gaan verdiepen). Ik zou geen goede blogger zijn als ik mijn vorderingen niet met jullie zou delen, dus je kunt een hoop blogposts verwachten!

Wie van jullie heeft er ook een Etsy shop of is van plan deze te openen? Hebben jullie tips, ideeën, vragen? Ik zou het erg leuk vinden als jullie me hierbij vergezellen en jullie ideeën in de comments achterlaten.

Ik heb er zin in :)

Liefs!


3 opmerkingen:

  1. Ik zou graag een Etsy shop starten maar geen idee waar te beginnen...... Misschien dus gewoon meer op focussen; en beginnen???? Ben erg benieuwd naar je vorderingen en veel succes ermee! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alet! Superleuk dat je erover denkt om een Etsy shop te openen. Inderdaad, het is gewoon een kwestie van beginnen denk ik. Ik ben meteen heel erg nieuwsgierig naar de spullen die je wilt verkopen... Startende verkopers krijgen bij Etsy trouwens de eerste 40 listings gratis zodat je kan uitproberen of het je wat lijkt. Meer info daarover vind je hier: http://etsy.me/1K0haY2 Laat je het weten als je je shop hebt geopend?? :)

      Liefs!

      Verwijderen
  2. Wij zijn nog niet begonnen op Etsy maar wel met een simpele webshop via JIMDO. Wellicht is dat een tip voor je. Voor relatief weinig geld en moeite heb je dan een verkoopsite. Als je betalingen via je site wilt laten lopen, dan moet je je bedrijfje aanmelden bij Mollie. (ff Google opzoeken dan vind je het zo). Onze site heet vermaakt.nl (we maken van oude spullen weer nieuwe producten). Groetjes en succes! Luc van http://ziezoretro.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen