zondag 13 maart 2016

Vreemde vogels haken {Boeken}


Titel: Vreemde vogels haken
Auteur: Kerry Lord
ISBN: 9789043918701
Prijs: 16,99 euro



Het is weekend en zo'n heerlijk zonnige dag waarop je denkt: YES! De lente komt er nu echt aan. Het is heus niet zo dat ik de hele winter chagrijnig rondloop, maar op de één of andere manier voel ik me toch gewoon een stuk energieker met een fijn lentezonnetje. Het ideale moment om een leuk nieuw project op te starten!

Wat haken betreft ben ik echt een beginneling. Ik heb meerdere pogingen ondernomen maar mijn techniek gaat niet echt met sprongen vooruit. Ze zeggen niet voor niets: je bent een haakfan of een breifan! Breien is gewoon meer mijn ding, maar ondanks dat geworstel met mijn haaknaald blijf ik het leuk vinden om te prutsen en ga ik stug door met uitproberen. Een paar weken terug kreeg ik een leuke uitdaging in mijn schoot geworpen waar ik helemaal blij van werd.

Van Uitgeverij Kosmos ontving ik het boek 'Vreemde vogels haken'. Een heerlijk boek met 40 haakpatronen geschreven door Kerry Lord. Ik houd van dit soort creatieve uitgaven: goed in elkaar en volop inspiratie. Ook mijn zoontje vond het een heel leuk boek om in te bladeren en er is al een top drie van vogels die gemaakt moeten worden: Ina de Ooievaar, Barney de Uil en Dave de Zeemeeuw :) Eens zien hoe lang ik erover zal doen!

De haakpatronen in het boek zijn ingedeeld in drie niveaus en worden stap voor stap beschreven. Voor elk patroon kun je middeldik garen gebruiken en een haaknaald van 3 mm. Mocht je een grotere haaknaald willen gebruiken (soms wel fijn omdat je daardoor de steken makkelijker kunt zien en tellen) dan kan dat ook prima. Als je wilt kun je dus een hele uilenfamilie bij elkaar haken! ;)

Het boek staat vol mooie foto's. Er is veel aandacht besteed aan de afbeeldingen en elke vogel wordt duidelijk in beeld gebracht. Door al die kleurrijke, heldere foto's krijg je zin om aan de slag te gaan!
In het hoofdstuk Technieken staat helder beschreven welke steken je moet gebruiken, hoe je details kun toevoegen en persoonlijkheid kunt creëren (denk aan: de stand van de ogen), hoe je bij het opvullen te werk moet gaan en meer nuttige tips.



Kortom, echt een superleuk boek voor als je, net als ik op zoek bent naar een leuke project voor het voorjaar. Totaal zijn er 40 vogels die je met dit boek kunt maken dus je bent wel even zoet. Echt een aanrader!

Het boek is onder andere hier te koop.

Liefs ♥

6 opmerkingen:

  1. Er zitten inderdaad een paar hele mooie vogels tussen. Bedankt voor de boekentip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Hij is echt heel erg leuk, dus mocht je zin hebben in een nieuw haakproject... :)

      Verwijderen
  2. Leuk zeg, dat boek! Ik heb dit weekend een muts gehaakt met m'n moeder. In het begin ging het heel moeizaam en snapte ik niet wat een vaste, een halve vaste of een stokje was. Maar na een tijdje had ik de smaak te pakken. Hoewel ik nu echt een rare techniek heb, maar ach. :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé wat leuk! En tof dat je nu de smaak te pakken hebt. Misschien moeten we een clubje oprichten! :D

      Verwijderen
  3. Heel erg leuk! Ik zou zo graag zo'n tof project willen kunnen haken, maar kom niet verder dan een granny square. En zelfs dat kost me moeite...
    Ik ben erg benieuwd naar je eerste vogel :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, zo herkenbaar! Soms zou ik zo graag willen dat het me supermakkelijk af zou gaan dat haken, maar ja... Op mijn eigen knullige wijze blijf ik plezier hebben :P Ik zal het resultaat laten zien (als ik durf haha)!

      Verwijderen