vrijdag 27 november 2015

VerzamelaarsJaarbeurs {november 2015}

Afgelopen zondag was het weer zover: ik ging naar de VerzamelaarsJaarbeurs! Deze beurs wordt twee keer per jaar georganiseerd in de Jaarbeurs Utrecht en is een waar paradijs als je houdt van snuffelen en struinen tussen vintage, retro en antieke spullen. Ik had mij er al tijden op verheugd en niet voor niets, want het was weer een topdag! Die helaas wel koud en nat begon (het is ten slotte al november, maar met het weer van de afgelopen weken had ik dat nog niet zo in de gaten haha) maar met een koffie op het station kwam dat weer helemaal goed en eenmaal binnen was het behaaglijk warm.

Ik was gezellig met één van mijn beste vriendinnen op stap en haar vriend schoof later ook aan voor de platenbeurs. We hebben meerdere keren heen en weer gelopen tussen alle hallen (zes in totaal!) om er zeker van te zijn dat we niets zouden missen. Ik was vrij besluiteloos dit keer en liet veel dingen staan omdat ik teveel twijfelde. Toen ik een stand met Duplo tegenkwam kon ik het niet laten om wat mee te nemen, omdat ik wist dat mijn zoontje er erg blij mee zou zijn :)

Natuurlijk had ik ook mijn camera mee en ik wil je graag laten zien wat voor leuks ik allemaal tegenkwam. Ik heb de foto's trouwens niet allemaal zelf gemaakt, want mijn vriendin wilde graag mijn lens eens uitproberen. Het leverde ontzettend veel kiekjes op, maar ik zal me beperken tot een leuke selectie ;) 

Deze filmposters vond ik echt te gek! Het waren originele exemplaren (geen reproducties bedoel ik) en daarom flink aan de prijs. Te duur om even mee te nemen, maar wat zou het tof zijn om die aan de muur te hebben hangen! Vooral die middelste van Pierre Blanchairs' film Schrikbewind vind ik geweldig.


Hier houd ik zo van... Speelgoed van vroeger ziet er vaak zo mooi uit! Voor de kleuren alleen al had ik dit setje mee willen nemen, maar het was helaas nogal prijzig...



Als je de facebookpagine gevolgd hebt van de beurs wist je het waarschijnlijk al: deze editie werd er voor het eerst de Vintage Mode Challenge georganiseerd. Drie deelnemers zochten met ieder €75 op zak een vintage outfit bij elkaar op de beurs, onder leiding van blogger Retro Sonja. Ik ben jaloers op de styling skills van deze drie ladies, want ze hadden echt drie prachtige outfits bij elkaar weten te vinden. In deze video kun je de challenge nog eens terugkijken. Ik vond het een origineel en leuk idee! Wie weet komend voorjaar weer?




Het viel me trouwens op dat er dit keer vooral heel veel vintage accessoires zoals hoedjes, tassen, schoenen op de beurs te vinden waren. En prachtige jurken die niet zouden misstaan in een aflevering van Downton Abbey of de garderobe van Miss Phryne Fisher! Verwacht op deze beurs geen fancy '80s powerdresses of fleurige jaren '70 bloemenjurken, maar vooral veel antieke jurken en hier en daar jaren '40 en '50 stukken. Je moet goed zoeken, maar dan kun je echt iets bijzonders vinden.


Dat het aanbod zo divers is bewijst deze foto: naast een stand met brocante keukenspullen stonden deze vintage robots. Die verpakking van een retro Godzilla ziet er wel erg schattig uit voor een radioactief monster, niet?



Moe maar voldaan kwam ik zondag weer thuis. Voetjes op de bank, Homeland aan op Netflix en even helemaal niets. Het was me het dagje wel! Wie van jullie is er ook naar de VerzamelaarsJaarbeurs gegaan? Wat was het weer leuk he?
 
Liefs!

8 opmerkingen:

  1. Ik ben dit keer niet geweest, hopelijk de volgende keer, ben dol op vintage!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De volgende editie is in april! Echt de moeite waard om te gaan hoor!

      Verwijderen
  2. Zondag heb ik een vriend van mij geholpen en mocht zelf ook wat spulletjes van Eva's Appels erbij zitten. Nog best wat verkocht uiteindelijk en gekocht natuurlijk ook. Heeeeeerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Dan hadden we elkaar kunnen ontmoeten, want ik was er ook zondag :)

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijke foto's, zo was ik er toch een beetje bij. Jammer dat ik het heb gemist, ik ga gewoon voor de volgende ronde :) Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgende keer beter :) Fijn dat je de foto's zo leuk vond!

      Verwijderen