donderdag 26 november 2015

Favoriete adresjes in Antwerpen

Het is alweer een tijdje geleden dat ik spontaan besloot om met mijn lief een paar dagen naar Antwerpen te gaan. Beste idee sinds tijden! Antwerpen is zo'n leuke stad! We zijn er al vaker geweest, maar dit keer ontdekten we de stad met ons pasgeboren dochtertje Sofie terwijl Mees een nachtje bij opa en oma bleef logeren. Omdat we geen idee hadden hoe het zou gaan in een vreemde omgeving besloten we geen hotel te boeken, maar een prachtige kamer via Airbnb. Het bleek een gouden vondst. 's Nachts tijdens het voeden keek ik om me heen en het voelde zo stoer dat we gewoon samen erop uit trokken.


We wandelden wat af die twee dagen. Het regende vaak, maar met de regenkap over de kinderwagen en een paraplu voor onszelf deerde dat niet. Tussendoor bezochten we veel koffietentjes, want zo'n kleine wil natuurlijk heel wat drinken, maar we wisten elke keer een rustig hoekje te vinden en hoewel ik in het openbaar voeden toch altijd even een gedoe vind, ging het prima!  
We zijn heel wat leuke winkeltjes binnen gestapt terwijl we door de stad liepen. Conceptstore Mme. Bovary (Melkmarkt 4) wil ik je echt aanraden, want wat hebben ze daar een hoop leuke spulletjes! Ik wilde alles wel meenemen... We kletsten gezellig met de eigenaresse (die net als ik fan bleek te zijn van al die leuke winkeltjes op het Zwaanshals in Rotterdam!) en kochten een stoer shirt voor Mees met een wolf erop. Hij was er superblij mee :)




Red Juliet (Lange Koepoortstraat 78) is één van die winkeltjes waar ik snel nog eens naartoe wil gaan. Om eerlijk te zijn heb ik geen enkel exemplaar gepast, want uhm... slechts een maand na de geboorte van Sofie had ik niet zoveel zin in pashokjes haha, maar in het voorjaar staat er een bruiloft op de planning dus reden genoeg om dan weer terug te gaan!

We brachten ook een bezoekje aan Froy en Dind (Nationalestraat 76-78). Ik houd van hun retro stijl en de zachte stoffen die ze gebruiken. Toen ik zwanger was kocht ik er een heel gaaf retro jurkje van biologisch katoen. Echt jammer dat ik hem nu niet meer aan kan! Het is echt één van de weinige adresjes waar ik helemaal fan ben van de zwangerschapskleding, maar ook de babykleertjes vind ik geweldig. Bij elk rompertje, jasje of jurkje dat ik tegenkwam was het ohhhh... Hebben!!

Natuurlijk wilde ik ook heel graag naar Petite Pan (Nationalestraat 63). Heb je hun mooie stofjes al eens gezien? Dat snap je wel waarom! ;) Uiteindelijk wist ik mij in te houden en kocht enkel een lief paar babyslofjes voor Sofie. Zijn ze niet schattig?




Tussendoor hebben we heel veel koffietentjes bezocht en gewandeld. Sofie sliep het grootste deel van de tijd in de kinderwagen en er was altijd wel een plekje om haar rustig te kunnen voeden. We aten onder andere bij De Burgerij (Leopoldplaats 5) waar ze superlekkere vega burgers hebben én bij mijn all time favourite De Broers van Julienne (Kasteelpleinstraat 45-47) waar ik een heerlijke Marokkaanse croute at en mijn lief koos voor zalm uit de oven. Oh, als ik er aan terug denk heb ik weer zin om dit weekend naar het zuiden af te reizen. Het was gewoon zo fijn en heerlijk om er lekker tussenuit te zijn!

Welke adresjes zijn jouw favoriet in Antwerpen?

Liefs!

2 opmerkingen:

  1. Mooi verslag en leuke adresjes, deze kende ik nog niet! Ik zet ze op m'n lijstje voor een volgend Antwerpenbezoekje. ;-)
    Ik ben vooral fan van de Vlaamsekaai (veel toffe designwinkels) en de Kloosterstraat (vintage, antiek en een hoop rommel, haha). Verder heb ik iedere mogelijke platenzaak in Antwerpen inmiddels ook wel gezien. Goede stad voor vinylfans. :D Voor ontbijt, lunch of koffie is Tinsel mijn favoriet. Verder zijn de restaurantjes op de Marnixplaats ook een aanrader.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo blijft er altijd wat te ontdekken :D Bedankt voor de tips!

      Verwijderen