maandag 12 oktober 2015

Kat in 't bakkie {interview}



Een paar weken terug kwam ik in contact met Marieke, eigenaresse van vintage webshop Kat in 't bakkie. We raakten in gesprek over bloggen, vintage en de liefde voor katten. Omdat ik haar shop zo ontzettend leuk vind wilde ik graag een keer een interview met haar houden. Ik zal tenslotte niet de enige vintagelover en kattengek zijn die haar shop zo leuk vindt! Maak kennis met Marieke (en haar kat Corrie)...

Ontzettend leuk dat je een mini-interview wilt doen. Ik vind je webshop te gek en het leek me leuk om anderen ermee kennis te laten maken. Kun je allereerst wat over jezelf vertellen? Wie je bent, waar je vandaan komt?

Mijn naam is Marieke, 27 jaar oud en woonachtig in het historische Dordrecht. Mijn allergrootste hobby is kringlopen en rommelmarkten afstruinen naar de pareltjes der vintage.

♥ Je webshop bestaat nu een paar maanden. Wat inspireerde je om een webshop te beginnen en hoe zou je willen dat je shop zich ontwikkelt?

Ik heb een kat en haar naam is Corrie. Het valt me altijd op dat ze (in tegenstelling tot mijn man;)) enthousiast reageert op de nieuw aangeschafte ‘meuk’, ze komt altijd even kijken. Daarnaast vind ik fotografie tof en dit bracht mij op het idee om de meubelen te verkopen met Corrie als handelsmerk via eigen fotografie. Het balletje ging op deze manier rollen voor Kat in ’t bakkie.

♥ Omschrijf je eigen woonstijl eens. Wat zijn je favoriete items op het moment? Wat staat er nog op je verlanglijstje als aanvulling op je interieur? 

Bij mij thuis is het een combinatie van modern  met vintage. Mijn man houdt meer van het modern en ik hou van vintage maar wil ook weer niet een ‘oma-huis’ creëren (wat natuurlijk snel gebeurt als je er alleen maar oude ‘meuk’ in zet vind ik). Toen ik bij mijn man in trok had hij een toffe kast maar ik vond hem wat saai. Toen zijn we hem samen gaan schilderen en nu is het een azuurblauwe kast geworden, de eye catcher van het huis. We hebben momenteel wel verhuisplannen en in mijn nieuwe huis zou ik dan heel graag een platenspeler willen. 

♥ Stel, andere vintagelovers willen ook een eigen shop beginnen. Welke tips heb je dan voor hen?

Jammer genoeg ben je niet de enige die een vintage lover is en graag een eigen shop wil beginnen. Bij mij was het ook al jaren een droom maar ik wilde mezelf wel ‘onderscheiden’ van de rest, ik denk dat je op deze manier ook het meeste opvalt.



♥ Tot slot: je woont in het westen van het land. Welke winkels moet ik daar zeker weten een bezoekje brengen als ik in de buurt ben? :)

In woon in Dordrecht, het is ook weer leuk dat vintage nu zo ‘hot’ is want daardoor komen er ook steeds meer toffe winkeltjes bij. In de binnenstad van Dordrecht heb je er genoeg; “jouwwinkel” is hier één van, een super leuk concept; hier verkopen verschillende vintage-lovers  hun spullen. In de Voorstraat zijn er ook diverse leuke winkeltjes om eens te snuffelen. Iedere eerste zondag van de maand is er ook ‘kunstrondje Dordt’ , hierbij zijn alle antiek winkels open in de binnenstad.  Zeker een aanrader!

Bedankt voor het interview Marieke!

Liefs ♥ 

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee van jou om ook ons als lezers kennis te laten maken met "Kat in 't bakkie"!!!
    Ook helemaal mijn ding, vintage combineren met modern :-) Leuke webshop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend gave naam voor een winkel zeg :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Geweldig zijn ze hè? Wat wil je met zo'n fotogenieke kat? :D

      Verwijderen