vrijdag 21 augustus 2015

Museum De Dorpsdokter

Een paar weken terug was ik met mijn lief een weekje vakantie aan het vieren in Brabant en op een regenachtige dag bezocht ik het kleine, maar ontzettend leuke museum de Dorpsdokter in Hilvarenbeek. Het is klein van opzet, maar op die paar vierkante meter komt de hele ontwikkeling van de medische wereld voorbij en dat is toch beste een prestatie! Ik maakte wat foto's en het leek me leuk om die vandaag met jullie te delen.



Het is een echt snuffelmuseum met van alles en nog wat. Mijn oog viel natuurlijk meteen op de oude medische wandkaarten, de dokterstassen die niet zouden misstaan op een vintage markt en de prachtige oude apotheek. Ook was er nog een tandartsenpraktijk, fysiotherapeut en een mooi ingerichte hoek waar een alchemist aan het werk is, een drogisterij met snoepjes in ouderwetse glazen flessen en zelfs een kraamkamer - gelukkig is er op dat laatste gebied heel wat verbeterd! ;)

Kennen jullie dit museum al? Zo niet: mocht je een keer in de buurt zijn dan is het echt een aanrader om binnen te lopen! Meer info over openingstijden en toegangsprijzen  vind je hier.

Fijn weekend alvast!
 
Liefs ♥

4 opmerkingen:

  1. Lijkt me wel een keertje de moeite! Die dokterstassen zijn zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa! Die zijn zeker leuk! Mijn oog viel er meteen op haha :)

      Verwijderen
  2. Dat ziet er leuk uit! Ik ben ook wel eens met school in zo'n soort museum gewest. Al weet ik niet meer hoe die heet of waar het was. Misschien was het deze wel..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou kunnen! Ook al is het er tamelijk klein. Toen wij er waren was er toevallig ook een groepsrondleiding :)

      Verwijderen