dinsdag 21 juli 2015

Zomer in de stad

Op een bewolkte dag (oh, zomer in Nederland...) besloten we per boot een historisch rondje Rotterdam te varen. Met de Waterbus vertrokken met lijn 18 van de Erasmusbrug naar Heijplaat en vandaar weer terug naar Katendrecht en de Erasmusbrug. Fotograferen op het water valt niet mee op een bewolkte dag, maar het leek me toch leuk om wat foto's te laten zien. Dus hierbij!



Vanaf het water is dit stuk van de stad echt op zijn mooist! Zag ik mij als meisje vroeger al de woeste zeeën bevaren, nu kwam datzelfde gevoel weer naar boven. Mijn vader werkte in de haven dus ik heb iets met containerschepen :) De golven en de prachtige oude en nieuwe gebouwen die je langs ziet komen: Rotterdamsers dan dat krijg je het niet! Echt een tochtje dat ik iedereen wil aanraden als je in de stad bent.

De stad bekijken vanaf het water is zó bijzonder! Boven zie je het voormalige hoofdkantoor van de Holland Amerika Lijn dat jaren geleden al is omgetoverd tot Hotel New York (met aan de linkerzijde van het pand de New York Barbershop waar mijn lief zo graag naartoe gaat). Onder zie je de ingang van de Maastunnel voor fietsers (waar Iris van Little Green Book zo hilarisch over schreef) en waar het sinds de jaren '60 nooit meer zo druk is geweest.



Op de Kaap stapten we uit om langs te gaan bij de Fenix Food Factory. Hier kun je terecht voor heerlijke producten: verse groentes zó van het land, kaas, koffie, speciale biertjes en heerlijk brood. Je kunt buiten zitten op het terras of binnen aanschuiven aan één van de lange tafels: perfecte plek om te relaxen! Natuurlijk konden we het niet laten om wat lekkers te halen bij Jordy's Bakery :)

























De dienstregeling van de Waterbus vind je hier. Vooral op warme dagen in de stad een heerlijke manier om verkoeling te zoeken!

Liefs ♥

6 opmerkingen:

  1. Zo ziet de stad er inderdaad een stukje anders uit! Leuk om eens een keertje te zien :D!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk stukje! Sinds mijn zusje in Rotterdam woont wordt Rotterdam ook steeds een leukere stad om te bezoeken, vooral met al die leuke restaurantjes overal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Fijn hè al die leuke eettentjes? :)

      Verwijderen
  3. Prachtige foto's Ik had de Holland-Amerika lijn nog nooit gezien maar wat een prachtig gebouw is dat zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Monique! Zeker een keer naartoe gaan hoor. De locatie is prachtig en je kunt er ook fijn lunchen (vaak erg druk maar wel echt leuk om een keer gezien te hebben!)

      Verwijderen