dinsdag 14 april 2015

VerzamelaarsJaarbeurs {april 2015}

Afgelopen weekend vond de VerzamelaarsJaarbeurs in de Jaarbeurs Utrecht plaats. Namens de organisatie mocht ik 5x2 vrijkaartjes weggeven en zelf was ik ook helemaal happy met mijn eigen persuitnodiging. Ik heb weer flink wat uurtjes rondgelopen en gesnuffeld tussen de enorme hoeveelheid stands! Uiteraard heb ik weer veel foto's gemaakt! Kijken jullie mee?


Voor wie nog nooit op de beurs is geweest: het vindt plaats in grote hallen die helemaal vol staan met stands vol vintage, retro en zelfs antieke spullen. Er is dan ook een enorme variatie: van emaillen keukenspullen tot speelgoed uit de jaren '50, stripalbums, vintage meubels, Perzische tapijten en kelims, kanten trouwjurken... Kortom, je komt er de meest te gekke, bijzondere en mooie spullen tegen!

Natuurlijk overviel de enorme ruimte me ook dit keer weer. Waar moest ik beginnen? Ik besloot eerst even te kijken bij de stand met oude schoolplaten om vervolgens te snuffelen in de dozen met oude zwartwit foto's en daarna een kijkje te nemen bij het oude blikken speelgoed. Zo ging ik slalommend door de hallen en iedere keer keek ik mijn ogen uit. Oh, wat houd ik hiervan: lekker ronddwalen en op zoek gaan naar die ene schat.


Wat me dit jaar trouwens opviel was de grote hoeveelheid typemachines: tegenwoordig erg gewild en daar spelen de standhouders goed op in! Mijn favoriete vondst was dit stoffen reclamebord van de Holland Amerika Lijn. Zo gaaf! Ik twijfelde en twijfelde en... besloot het uiteindelijk niet te kopen. Toch jammer denk ik nu achteraf :(



Toen ik besloten had om nog één klein rondje te doen (stel dat ik iets gemist zou hebben hihi), viel mijn oog op de kleurige tapijten en kelims die in een hoek op de grond lagen. Die patronen en kleuren vind ik altijd zo mooi!

Na uren rondlopen (er zijn vijf hallen!) was ik echt moe haha. Ik besloot nog even een rondje te maken in de binnenstad en kocht bij de Hema een verjaardagscadeautje voor mijn vriendin. Uiteindelijk sloot ik de middag af met een bezoekje aan Pickles met mijn lief (die inmiddels ook naar Utrecht was gekomen) en gingen we samen naar het feestje van mijn vriendin met, jawel... de jaren '80 als thema, compleet met big hair en clipoorbellen. Ik had geweldig foute kleding aan maar... die foto's zal ik je besparen haha.

De eerstvolgende editie van de VerzamelaarsJaarbeurs zal in november plaatsvinden. Neem een kijkje op de site voor meer info. Ik ben dan in ieder geval weer van de partij! Jullie ook?

Liefs ♥

7 opmerkingen:

  1. Enorm leuk! Ik ben ook geweest en vond het ook lastig waar te beginnen haha. Uiteindelijk met niets thuis gekomen, maar wel een enorm leuke hoedenkoffer gezien. :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier zou ik nog wel eens heen willen, lekker uren rondstruinen! Nu ben ik toch wel een beetje benieuwd naar je outfit voor het jaren '80 feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had een babyblauwe jurk aan met grote witte stippen erop en gympen eronder. Niet erg uhm... een geweldige combi haha. Maar dat is dus zo typisch uit die tijd. Vreselijk!

      Verwijderen
    2. De vriendin die het 80's feest gaf15 april 2015 om 10:59

      Ze zag er geweldig uit! :D

      Verwijderen
  3. I.d.d. wat een mooi reclamebord... ik snap het dat je er nu een beetje spijt van hebt! Vaak vind ik dat ze op dit soort beurzen jammer genoeg de prijzen wel weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Wat een mooie spullen allemaal. Ik ben zelf erg van de vloerkleden.

    BeantwoordenVerwijderen