zaterdag 11 april 2015

Lunchen in Rotterdam {5 hotspots}

Mijn ideale zaterdag bestaat uit vroeg opstaan en daarna rondsnuffelen in de kringloop of rommelmarkt (bijvoorbeeld die op de Binnenrotte of op het Heemraadsplein) en daarna lekker lunchen en eindeloos koffiedrinken in een leuk tentje in de buurt. Blijer kun je mij niet maken! Vandaag deel ik daarom mijn favoriete eet- en koffietentjes in Rotterdam.

Lof der Zoetheid

Deze geweldige hotspot op het Noordplein is echt een aanrader als je in Rotterdam bent! Hoewel ik denk dat velen van jullie dit zaakje al kennen, niet? De sfeer is er fijn, op het piepkleine terras kun je prima zitten in het zonnetje en ze hebben er heel veel lekkers om van te genieten. Geen betere manier om je middag te besteden dan uren kletsen en lekker eten!

Lof der Zoetheid - Noordplein 1

♥ Buiten

Buiten is echt heerlijk om rond te snuffelen. In de winkel kun je terecht voor heerlijke soepen, salades, kaasjes en biologische olijfolie, heerlijke koekjes, mooie koekboeken...  Vanzelfsprekend kun je er ook ontzettend lekker eten. En voor de kleintjes hebben ze lekkere boterhammen met hartig of zoet beleg. Vergeet trouwens niet om een doosje Maasstroompjes mee te nemen :) 

Buiten - Nieuwe Binnenweg 100

De Bakkerswinkel

Een fijne plek voor een high tea, ontbijtje of lunch: er is zoveel lekkers om uit te kiezen dat je er het liefst de hele middag wilt zitten. Iets wat ik dan ook doe als ik met een vriendin ga en we willen bijkletsen. Het pand is groot en licht en vol industriële details. Erg mooi!

De Bakkerswinkel Kralingen - Oostplein 223a

Bertmans

Heerlijke plek waar het maar moeilijk kiezen is tussen alle sapjes, smoothies en fijne ontbijt- en lunchgerechten. Veel keuze uit vegan gerechten en lactose en glutenvrij en gewoon een erg gezellige plek!

Bertmans - Zaagmolenkade 15

Koekela

Mijn lief had jarenlang een studentenkamer in de buurt van de Binnenweg. In het weekend haalden we vaak op zaterdagochtend verse croissantjes bij de bakker om de hoek en daarna bij Koekela een frambozenmuffin met witte chocola (en vaak als toetje een caramel shortbread). Zó lekker! Ik ga er nog vaak heen voor een latte en een flink stuk taart :)

Koekela - Nieuwe Binnenweg 97A


Krijgen jullie inmiddels ook al trek? ;) Geniet van je weekend! En mocht je nog een leuke aanvulling hebben laat het me vooral weten!

Liefs  ♥

4 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen, heel herkenbaar! Bertmans kende ik nog niet dus ik ga eens kijken want dat is vlakbij! Memory Lane op de Hoogstraat (het rustige deel) is ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaaa wanneer gaan we weer? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze onthoud ik voor mijn volgend bezoek!

    BeantwoordenVerwijderen