vrijdag 4 juli 2014

Happy weekend!


Nog even en dan is het weekend! Ik ben van plan om in ieder geval een flinke stapel boeken te halen bij de bibliotheek voor als ik vakantie heb. Welk boek heb jij onlangs gelezen dat je echt kan aanraden? Ik heb altijd een voorkeur voor biografieën en historische verhalen, maar het is tijd dat ik een keer uit mijn comfort zone stap. Dus... als je een titel hebt die ik zeker moet lezen, laat het me vooral weten!

Liefs en alvast een mooi weekend gewenst! ♥

PS: de mooie foto van Marilyn komt uit dit artikel.

19 opmerkingen:

  1. Ik hou vooral van fantasy/science fiction boeken en kan 'De Test-'trilogie en de boeken van 'Divergent' aanraden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Jolien! Ik ga ze op mijn lijstje zetten!

      Verwijderen
  2. Als je eens een boek in een dag uit wil lezen± Blauw water van Simone van der vlught! misschien niet wat in jou rijtje past maar zeker een aanrader. Ik las hem 2 jaar terug op vakantie en ik ben helemaal geen boekenmens. toch las ik hem in een keer uit omdat ik hem niet kon neerleggen.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Euh... mijn reactie werd niet doorgestuurd?! Oeps, ik probeer het opnieuw... als je graag wil wegdromen over Zuid-Frankrijk zijn de boeken van Carol Drinkwater een echte aanrader!!! Zij is/was trouwens een bekend actrice dus fijn om eens iets anders over haar te ontdekken ... Zie ook: http://fetedesgamins.blogspot.fr/2014/02/sinds-ik-per-toeval-in-2013-de.html; Veel leesplezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Nog een aanvulling op mijn lijstje :D

      Verwijderen
  4. Ook ik ben volop bezig met het verzamelen van goede boeken voor op reis! Enkele titels die ik je heel erg kan aanbevelen zijn: 'Een keukenmeidenroman' van Kathrynn Stocket, 'De wandelhoer' van Iny Lorentz, 'Het licht van de zee' van M.L. Stedman en 'Neem nooit afscheid' van Doug Magee: wat mij betreft zijn dit stuk voor stuk toppers!
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een keukenmeidenroman heb ik gelezen en ik was er helemaal weg van. Wat een goed verhaal! Bedankt voor je tips :)

      Verwijderen
  5. Landgoed Longbourn van Jo Baker. Deze schrijfster heeft het boek Pride en Prejudice van Jane Austen gebruikt om haar verhaal doorheen te weven. Zij schrijft over het personeel van de familie Bennett. Erg leuk en origineel bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt goed! Ik vind die overgangsperiode van de 18e naar de 19e eeuw een interessante tijd dus ben erg benieuwd naar dit verhaal! Bedankt!

      Verwijderen
  6. Vintage verliefd van Petra Drenth is trouwens een echte leuke chicklit voor de vakantie, die kun je haast niet opzij leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor jou van Jojo Moyes is een heel mooie roman, maar niet historisch. Misschien De laatste dans van Judith Lennox?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat jij echt leuk zal vinden is:
    Een keukenmeidenroman
    De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween.
    Humor en geschiedenis met elkaar verweven heel erg leuk om te lezen.
    Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als je eens goed wil lachen "Mama Tandoori" van Ernest Van der Kwast. Heel tof boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het laatste boek dat diepe indruk op me maakte was 'Je blijft' van Anna Drijver. Het thema is niet vrolijk, maar ze schrijf zo grappig dat je soms niet weet of je moet huilen of lachen. Een heerlijk emotioneel boek dat onder je huid kruipt.

    En ik heb net het laatste boek van Het lied van ijs en vuur uit. Wat een top serie is dat en het laatste deel is echt het beste tot nu toe (nu heel lang wachten op het volgende deel...)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De boekendief, HhhH (Himmlers hersens heten Heydrich), Simon van Marianne Fredriksson en Kafka on the shore van Haruki Murakami

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn tips:
    Cesarion van Tommy Wierenga
    Nooit meer slapen van W.F. Hermans
    Sprakeloos van Tom Lanoye

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sorry, dat moest Caesarion zijn!

    BeantwoordenVerwijderen