vrijdag 20 juni 2014

Door en door Antwerpen {Boeken}

Titel: Door & door Antwerpen
Auteur: Sarah Breimer  // Fotografie: Marina Goudsblom
ISBN: 9789021555959
Prijs: 18,95 euro
Een paar jaar geleden werkte ik als student voor een uitgeverij en elk jaar hadden we een stand op de Boekenbeurs in Antwerpen (waar allerlei uitgeverijen hun titels presenteren). Een collega had een appartementje in de stad en ik vond het zó leuk om na het werk door de straten te lopen en de Antwerpse sfeer te proeven! Sindsdien ben ik verliefd op de stad en kan ik er niet vaak genoeg naartoe. Van Kosmos Uitgevers ontving ik het boek 'Door & door Antwerpen' in mijn brievenbus. De nieuwste reisgids uit de serie 'door & door'. Ik vertel je graag wat ik van het boek vond!


In het boek staan veel foto's van leuke straten, parken en hofjes die voor mij zo echt Antwerps zijn. Alsof je op dat moment zelf  door de stad loopt en rondkijkt, al snuffelend tussen de spullen op een rommelmarkt en langs etalages slenterend waarin allerlei moois te vinden is. Met als gevolg dat je nóg meer zin krijgt in een tripje naar de stad zelf! Het maakt het tot een fijn bladerboek voor thuis op de bank.


In het 192 pagina's tellende boek staan vijftien verhalen die een sfeervol beeld geven van de diverse wijken. Het is dat stukje achtergrond dat ik erg leuk vond om te lezen. Je gaat er de stad echt anders door bekijken. Vooral erg leuk om van tevoren te lezen. Als je in de stad zelf bent kun je gebruik maken van de lijst met hotspots en insider tips. Deze vind je achterin de gids maar kun je ook gratis downloaden op je smartphone. Handig!

Het boek is o.a. hier te koop. Lief om cadeau te geven! Natuurlijk met een dagje stad in het vooruitzicht :)

Liefs ♥

PS: mijn favoriete adresje om te lunchen is  bij De Broers van Julienne. De taarten zijn er goddelijk lekker! Wat is jouw favoriete plek in de stad?

7 opmerkingen:

  1. Oh er zijn zoooveel leuke plaatsen in Antwerpen! Ik ben ook Nederlandse maar woon al 15 jaar in 'het stad'. Het Zuid vind ik nog altijd heel gezellig, maar ook de Dageraadplaats op zondag met de kids, heerlijk. Kids op het plein in de speeltuin, wij op een terrasje. Of picknicken op de Kaaien aan de Schelde. Pannenkoeken eten bij Desiree Delille, de gezellige restaurantjes aan de Marnixplaats, champagneontbijt oo het Zuiderterras,.......na al die jaren ontdek ik nog steeds nieuwe plekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je in Antwerpen bent gaan wonen! Tikkeltje jaloers ben ik haha. Ik ga je tips onthouden! :)

      Verwijderen
  2. En lijkt me een heel leuk boek trouwens! Wil ik ook hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Antwerpen is echt een heel leuk stad, met mooie gezellige plekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me een heel leuk boek om Antwerpen te leren kennen. Ik ben er ooit, lang geleden eens geweest. Ik vond het er vies en het stonk er. Zoals ik zei: Lang geleden. Er zal veel veranderd zijn in de tijd. Misschien moet ik er toch maar snel weer eens naartoe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee joh! Tijd voor een tweede kennismaking :) Je zult het hartstikke leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er een mooi boek uit! Wij wonen op een half uurtje rijden van Antwerpen en ik krijg steeds een vakantiegevoel als ik Antwerpen bezoek. We hebben zo onze vaste plekjes waar we steeds langs willen gaan: voor de dochter zijn dat een paar hippe skateshops en kledingzaken, voor mijzelf is dat Juliia's shop, Veritas en verschillende boekenwinkels (en niet te vergeten de internationale tijdschriftenwinkel). Qua restaurantjes is onze 'vaste stek' waarschijnlijk niet bijster origineel en al helemaal niet Belgisch: Da Giovanni dichtbij de Groenplaats. Ze hebben er lekkere lasagna en pizza en wij komen er gewoonweg graag!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen