vrijdag 7 maart 2014

Vintage luchtpost enveloppen (en een kleine Give Away)



Post versturen en krijgen blijft leuk! Toen ik een paar dagen terug besloot om weer eens een brief te sturen naar een vriendin van mij en op zoek was naar mooi papier kwam ik deze enveloppen tegen. Ik was helemaal vergeten dat ik ze had! Een paar jaar terug vond ik ze op een rommelmarkt en ik maakte er veel gebruik van (het was een aardige stapel die ik gevonden had, lucky me). Maar toen stopte ik ze in een doos, de doos raakte vergeten en de enveloppen had ik dus al lang niet meer gezien.

De stapel was nog steeds behoorlijk, dus ik besloot een paar exemplaren te houden en de rest in setjes te verkopen in mijn Etsy shop. De setjes bevatten elk vijf exemplaren van deze originale luchtpostbeauties. Misschien iets voor jou? Neem dan vooral een kijkje in de shop!




Het leuke aan deze exemplaren is dat ze echt origineel zijn. Met dat blauw/rode randje en die opdruk al gewoon mooi om naar te kijken, maar nog leuker om te gebruiken natuurlijk. Als envelop, als handig vakje voor in je agenda of als extraatje in een fotoalbum of scrapbook. Wat zouden jullie ermee doen? Laat het weten in de comments. Uit alle reacties kies ik iemand uit die een setje krijgt thuisgestuurd.
 
Liefs!

PS: om in het thema te blijven een superleuke DIY voor een reisdagboek van gastblogger Marlous. Helemaal in air mail stijl!

UPDATE: de winnaar is rocking-mom. Stuur je mij een berichtje met je adresgegevens? Veel plezier ermee!

11 opmerkingen:

  1. Nelleke Jansen8 maart 2014 om 11:40

    Wat een leuke actie! Toen ik de DIY van Marlous las (ik geloof zo'n twee jaar geleden?), ben ik zelf ook aan de slag gegaan en heb een leuk reisdagboekje gemaakt. Ik gebruik hem nog steeds en deze zomer ga ik veel reizen, dus ik zou hem gebruiken om kleine dingetjes (ansichtkaarten, tickets etc.) in te bewaren. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou hem gebruiken om een mooie brief naar een vriendin te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh ideaal om in een reisalbum enkele kaartjes, tickets en mini-herinneringen leuk in op te bergen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou van reizen tezamen met mijn zoon. Ik ben dol op vintage , de jaren 40'en 50' en gek met onze 2 katten en konijn. Ik zou een mooie landkaart als achtergrond gebruiken en 4 enveloppen gebruiken op elke envelop plak ik een instagram foto (vintage look ) Eentje van mijn zoon & mij samen, van de beesten elk 1 apart ..daar een mooi oude lijst omheen et voila ! ..Dan blijft er 1 envelop over , daar stop ik mijn dierbare brieven in <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk,deze herinneren mij aan mijn kindertijd in Griekenland...daar gebruikten ze toen ook dit soort enveloppen! Misschien nog steeds wel? haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh, ik zou ze of gebruiken om heerlijke post te sturen (wat ik dringend weer eens moet beginnen doen) of om inderdaad mijn memory koffer te versieren of een reisdagboek te maken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oew ja ik doe natuurlijk ook mee!
    Ik zal de enveloppe in mijn filofax denk ik gaan gebruiken om dingen in te bewaren maar misschien ook wel gewoon als tabblad voor mijn post stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een coole enveloppen! Ik denk dat ik ze wil gebruiken in mijn familiealbum, waarin ik mijn familiegeschiedenis en -verhalen verbeeld door middel van foto's, afbeeldingen en kleine verhaaltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou ze mooi decoreren (en de randen natuurlijk zo laten!) en als mail art-snailmail versturen. Ik vind deze enveloppen echt geweldig, helaas heb ik ze nog nergens kunnen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jiepppie wat leuk zeg !!

    Ik geef je mijn email adres even : esther.sterretje@gmail.com
    Ik volg je ook op FB zal ik je daar een Pb-tje naar toe sturen met mijn adresgegevens ??
    Liefs, Esther

    BeantwoordenVerwijderen