donderdag 27 maart 2014

The Beatles in Nederland {vintage fotografie}


Wist je dat The Beatles slecht één keer hebben opgetreden in Nederland? Dit legendarische concert was op 6 juni 1964. De boottocht door Amsterdam voorafgaand aan het concert zorgde voor flink wat vertraging. De bruggen en straten stonden namelijk volgepakt met jonge fans waarvan sommige zelfs besloten om in het water te springen om maar zo dicht mogelijk in de buurt van de boot te komen. De chaos was enorm met als resultaat dat het concert veel later begon dan gepland.


De foto's van de rondvaart kwam ik op deze site tegen. Ik moest ze gewoon met jullie delen!


Voor wie net zo'n Beatlesfan is als ik: op 12 en 13 april is er een nieuwe editie van de VerzamelaarsJaarbeurs in de Jaarbeurs Utrecht, met o.a. een expositie van het Persmuseum over alle media-aandacht voor dit optreden van The Beatles met tekeningen, covers, artikelen, foto’s en illustraties.


En... ik heb goed nieuws! Volgende week mag ik namelijk 5x2 kaartjes weggeven voor dit evenement! Houd mijn blog dus goed in de gaten en neem vooral een kijkje op de site van de VerzamelaarsJaarbeurs voor meer informatie.

Liefs!

7 opmerkingen:

  1. Super foto's!! Ik weet nog dat ze in Amsterdam zijn geweest. Ik had er graag bij willen zijn, maar mocht niet naar die "grote" stad van mijn ouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk! Ik zat voor de TV die dag, er vlak voor zodat ik niets zou missen ;))
    Lieve groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het blijft mooi die oude zwart wit foto's !

    lieve groet ,Marja

    BeantwoordenVerwijderen