zondag 16 maart 2014

Fietsen in de lentezon en Chunky Granola


De afgelopen dagen was ik ziek, maar gelukkig had ik vandaag een heerlijke dag  en kan ik er weer helemaal tegenaan. Twee dingen waar ik helemaal blij van werd: voor het eerst op de fiets met Mees in het zitje voorop (terwijl zijn haartjes wapperden door de wind kon ik alleen maar breeduit lachen. Wat was dat leuk! Heerlijk in het zonnetje. Maar oh boy... het op en afstappen blijft een gruwel haha.). En ik vond het meest geweldige recept ooit voor heerlijke granola (of cruesli - want dat is toch bijna hetzelfde?).

Ik vond het recept voor Super Chunky Cherry Granola een paar weken terug bij Maura van Yellow Lemon Tree. Ik probeerde het uit en... het was goddelijk. De geur, de smaak, die enorm grote brokken. Zó lekker! Echt een recept dat je in grote hoeveelheden moet maken zodat je de rest van de week kan genieten van een heerlijk ontbijtje. Het leuke aan het recept is dat je er iedere keer weer een eigen draai aan kan geven (ik probeerde het met abrikoos en dadels en dat smaakte ook erg goed). Maar het meest briljante aan dit recept is een geheim ingrediënt dat zorgt voor extra bite. Wat dat is? Dat verklap ik niet, neem vooral zelf een kijkje op haar blog!

Fijne avond!

Liefs ♥

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, met dit weer is genieten nog makkelijker :-). Ik ga granola eens proberen, hoor het vaak, maar nog nooit op!

    Liefs ,Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zalig genieten met het weer.
    dat recept kende ik nog niet.
    bedankt
    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm! Ik zweer bij mijn maisbrood met kaas in de ochtend... maar dit ziet er zoooo lekker uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaah, zo leuk wat je schrijft! Ben blij dat het zo lekker was. Is de pot al leeg ;)? Kun je snel weer nieuwe maken. Ik ga vanavond steak tartaat eten, dus ik weet wel wat ik morgen met het overgebleven eiwit ga maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen