woensdag 5 februari 2014

London Streetstyle 1960s



Als je een goed beeld wilt krijgen van kledingstijlen van vroeger dan moet je niet zozeer kijken naar de glamourfoto's van modellen uit tijdschriften of de kleding van acteurs in een film. Het zijn vooral de foto's uit het oude straatbeeld die een mooie indruk geven van een stijlperiode. Mijn favoriete periode wat dat betreft is de jaren '60.

Als je goed zoekt kun je op internet ontzettend veel foto's tegenkomen van jonge mannen en vrouwen in soms jaloersmakende outfits (dan doel ik bijvoorbeeld op de look-a-like van Francoise Hardy linksboven). Vandaag laat ik je een kleine selectie zien die ik vond via deze site.


Een paar van mijn favoriete foto's over het Londen van de jaren '60. De minijurkjes van vrouwen in Carnaby Street en King's Road (waar toen heel veel hippe boutiques opkwamen) en de stijl van hun kapsels. Ik houd ervan!



Ik ga zeker op zoek naar meer inspirerende foto's en laat het jullie weten als ik weer wat moois gevonden heb!

Liefs ♥

4 opmerkingen: