dinsdag 25 februari 2014

Favoriet op dit moment: plaatjes draaien

Voor mijn verjaardag kreeg ik (in december alweer, jeetje, wat gaat de tijd snel!) van mijn lief een platenspeler. En oh, wat ben ik er blij mee! Bijna elke dag zet ik wel een nieuwe plaat op. Mijn ouders waren een paar weken terug zo lief om een hele stapel vintage vinyl af te staan (en dat is dus best wel een ding hè, want er zitten me toch mooie en bijzondere platen tussen!) dus ik ben voorlopig nog even zoet :)


Mijn favoriete plaat op dit moment is Imagine van John Lennon. Zo mooi! Ik kan 'm uren achter elkaar draaien. Het is een oude plaat, inclusief krakerig geluid, maar je snapt natuurlijk wel dat ik dat juist zo mooi vind aan een platenspeler. Die van mij komt trouwens van de Velvet in Rotterdam en is een splinternieuwe Crosley Cruiser in donkerblauw. Echt een beauty 

Liefs!

13 opmerkingen:

  1. wij hebben sinds kerst ook een Crosley en de collectie lp's van mijn Lief is bij zijn ouders van zolder naar ons huis verplaatst.
    Heerlijke jaren 80-meuk en als we nu in de stad zijn, struinen we de LP bakken af.
    Onze laatste aankopen zijn Mumford&Sons, StationtoStation van Bowie en een kerstLP van Elvis.
    Die laatste moet nog even geduld hebben maar die andere twee liggen regelmatig te draaien!
    Heerlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mumford&Sons vind ik echt geweldig! En een Elvis KerstLP... Jaloers! ;)

      Verwijderen
  2. Haha, mijn moeder begreep nooit waarom ik hun lp's wilde. Ik denk dat ze het nog altijd niet goed begrijpt. Regelmatig heeft ze me al gezegd dat de kwaliteit van geluid nu toch veel beter is op een cd, dan toen op een lp. Maar het is inderdaad het gekraak dat de sfeer net zo fijn maakt.

    Die Crosley staat al een hele tijd op mijn wishlist. Maar blijft er nog wel even staan ook, want ik heb nog een andere platenspeler. Een aankoop om mooi voor te sparen (good old times) en naar uit te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, wat een grappige reactie van je moeder - herkenbaar ook! Zo denken veel mensen erover. De Crosley is het sparen wat mij betreft absoluut waard :)

      Verwijderen
  3. Wat fijn dat je ouders nog LP's hebben! De mijne hebben ze allemaal weggedaan :(
    Zonde!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om zo te genieten van de oude muziek♡ Neem me al langer voor lp's van de zolder te halen, pure nostalgie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh heerlijk plaatjes draaien. Vooral singletjes, dan blijf je naar de platenspeler lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me heel leuk om zo'n platenspeler te hebben. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg! Ik zou er ook graag eentje hebben, maar best prijzig nog ;) Bevalt deze goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij bevalt supergoed! Echt een aanrader (al is het even sparen...)

      Verwijderen
  8. zalig! ik kreeg vorig jaar voor mijn bday de platenspeler van de opa van vrienden! zooo blij was ik ermee! en toen zei mijn nonkel dat ik zijn platen mocht hebben *love*
    hij speelde ze zelf niet meer maar kon ze ook niet zomaar wegdoen denk ik, hij was gewoon blij dat ze ne nieuwen thuis kregen :)

    BeantwoordenVerwijderen