dinsdag 3 december 2013

Tip voor vintage lovers

Herken je dit? Je neemt je voor om te gaan shoppen in een leuke stad maar... eenmaal daar aangekomen raak je de weg kwijt en kun je maar niet die leuke adresjes vinden waar 'iedereen' altijd zo vol van is! Inmiddels komen er steeds meer handige apps die daarop inspelen en The Vintage Detective is er daar één van: een handige manier om al shoppend de leukste vintage adresjes te vinden.

De app is voor 0,89 euro te vinden in de App Store (alleen verkrijgbaar voor de iPhone). Geen geld natuurlijk, maar zelf wil ik altijd graag weten wat ik eraan heb voor ik een nieuwe app aanschaf. Vandaar deze review!




Als je de app opent kun je per stad een overzicht krijgen van vintage hotspots. De steden die er op dit moment in staan zijn: Amsterdam. Antwerpen, Arnhem, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Gent, Groningen, Haarlem, Heemstede, Leiden, Lissabon, Maastricht, Olhao, Rotterdam, Tavira, Tilburg en Utrecht. Ik vind het leuk dat er ook wat buitenlandse adresjes zijn toegevoegd en hoop dat er snel ook uitbreiding komt naar bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië!

Per stad krijg je een overzicht van leuke adresjes: winkels met vintage kleding, maar ook fijne kringloopadresjes en leuke zaakjes om koffie te drinken of te lunchen. Zo weet je wat makkelijker wat voor leuks er allemaal in die zijstraatjes te vinden is :)
 
Ook handig: alle hotspots worden weergegeven op een kaart zodat je zonder gedoe de weg er naartoe kunt vinden. Bij elke winkel staat een omschrijving en een foto van de buitenkant of het interieur. Niet altijd even up to date, maar dat is natuurlijk ook lastig bijhouden.
 
Ik vind het echt een fijne app en wilde hem daarom met jullie delen. Meer info in de App store of via hun facebookpagina.
 
Wat denk je? Is deze app wat voor jou? 
 
Liefs ♥

 

10 opmerkingen:

  1. ohh, dit lijkt me echt een fijne app! Jammer dat ie er niet is voor Android... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mss ga ik toch eens overwegen om een IPhone aan te schaffen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke tip. (Jammergenoeg geen smartphone.)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een uitvinding! En wat jammer dat ik net de doos zit open te maken met daarin mijn nieuwe Samsung. Misschien dat ie later ook voor Android komt......

    Bedankt voor de review!

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke app, hopelijk is ie er ook snel voor andriod

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toffe app precies! Hopelijk komen er snel nog wat Vlaamse adresjes bij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt als een leuke app! Misschien ook eens een keertje kopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leven we toch in een bijzondere tijd. SuccApp !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja lijkt me leuk! Ik struin ook altijd heel het internet af als ik voor het eerst in een vreemde stad kom, om zo her en der leuke adresjes vandaan te sprokkelen. Dit zou makkelijker moeten zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig! Ik dacht gelijk: die wil ik! Maar ja...geen IPhone, maar Samsung..;-((

    BeantwoordenVerwijderen