woensdag 27 november 2013

Vintage, retro en antiek in Utrecht


















Afgelopen weekend vond de VerzamelaarsJaarbeurs in de Jaarbeurs Utrecht plaats. Namens de organisatie mocht ik 5x2 vrijkaartjes weggeven (met een hele hoop blije mailtjes als gevolg :) Ik hoor graag hoe jullie het hebben gehad!) en zelf was ik ook helemaal happy met mijn eigen persuitnodiging. Ik besloot vroeg de trein te pakken vanuit Rotterdam en samen met vriendin R. op pad te gaan. Het werd een superleuke dag!

Voor wie nog nooit op de beurs is geweest: het vindt plaats in grote hallen die helemaal vol staan met kraampjes vol vintage, retro en zelfs antieke spullen. Er was bijvoorbeeld een kraam met blikken speelgoed uit de jaren '50 en de vrolijke man achter de kraam vertelde me zelfs dat hij de dag ervoor een auto had verkocht van rond 1890. De meeste mensen vinden het altijd erg leuk om te praten over al het moois dat ze verkopen en ook deze verkoper was geen uitzondering.
Bij andere tafels zag ik veel bakken vol met zwartwit foto's. Daar kan ik nou nooit aan voorbij lopen!


De mooiste verzameling vond ik toch wel de stand met Franse uniformen uit de tijd van Napoleon. Dat is het leuke aan deze beurs: er zijn veel spullen te vinden die niet missstaan op een gewone rommelmarkt, maar ook voor de ècht bijzondere items moet je hier naartoe gaan. Ik heb een zwak voor alles dat oud en stoffig is en ik keek dan ook mijn ogen uit!
Juist toen we van plan waren om weg te gaan kwam ik dit mooie vintage jaren '50 jurkje tegen. Is hij niet prachtig? Helaas te klein voor mijzelf en ook erg prijzig, maar ik moest hem gewoon even aan jullie laten zien! Ook leuk: toen we een paar kramen verder twee leuke verkoopsters spraken bleken zij het gezicht achter Sussies te zijn. Eén van de leukste vintage winkels in Utrecht! Wist je trouwens dat ze begin december naast Utrecht en Antwerpen ook een derde vestiging openen in Nijmegen? Je snapt... daar moet ik snel eens naartoe!



Het was een superleuke dag en na uren te hebben rondgewandeld was ik er helemaal vol van. Zoveel te zien! Veel heb ik niet gekocht, maar ik zal binnenkort laten zien wat voor leuks ik op de kop wist te tikken...

Liefs!

PS: de eerstvolgende editie is op 12 en 13 april volgend jaar. Neem een kijkje op de site voor meer info.

6 opmerkingen:

  1. Geweldige beurs ik ben er lang geleden ook een paar keer geweest. De sfeer is volgens mij zo leuk omdat achter elke kraam mensen staan met een passie. Wat dat ook is of het nou vingerhoedjes zijn of treintjes zijn. Leuk dat je er bent geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk! Trouwens, ik was laatst bij Holy Stitch en ik vond het geweldig, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat jurkje... Wat een fijne beurs (maar niet zo fijn voor je beurs, o jee ;)), benieuwd wat je hebt gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hebben echt genoten en onze ogen uitgekeken! Nogmaals super bedankt voor de kaarten! :) Uiteindelijk ook nog een bakelieten föhn gekocht die het doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je een mooie foto's gemaakt! En dat jurkje is inderdaad heel schattig!

    BeantwoordenVerwijderen