zaterdag 7 september 2013

Openluchtmuseum


De laatste week van de vakantie besloten we met zijn drietjes naar het Openluchtmuseum in Arnhem te gaan. Het was supermooi weer en we hadden wat dat betreft geen betere dag uit kunnen kiezen. Vorige zomer brachten we het museum ook al een bezoekje (het is één van mijn favorieten!) en op dat moment had ik een flink zwangere buik. Erg leuk om dan nu met zijn drietjes rond te wandelen over het grote park.

Voor wie het museum niet kent: het is inmiddels zo'n 100 jaar oud en laat veel zien over wonen en werken in Nederland door de eeuwen heen. Je vindt er oude woonboerderijen, trams die vroeger o.a. in Amsterdam, Arnhem en Rotterdam reden, maar ook sloppenwoningen uit de Jordaan en een nostalgische winkel met Oudhollands snoep en heerlijke thee.
 


Ik kocht dit keer weer twee superlekkere theetjes, zoute drop en grote brokken karamel mmm... Al het andere moois dat er te vinden is had ik maar wat graag mee willen nemen haha: mooi blikken speelgoed, emaillen pannen, verschillende stoffen en knopen. Er is zoveel leuks!
 







Meer info over het museum vind je hier. Toen ik er vorige keer over schreef gaf Lisanne de tip om ook eens in december te gaan want er is dan een ijsbaan, chocolademelk en alles in Charles Dickens stijl (merci Lisanne!). Dat staat zeker weten nog op mijn lijstje :)

Fijn weekend allemaal!

Liefs ♥

7 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er tof uit! Ik ben zelf nog nooit in het Openluchtmuseum geweest, maar het lijkt me zeker leuk om er een keer langs te gaan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel toevallig vorige week voor het eerst geweest!!
    We vonden het erg leuk, de hele dag rondgelopen, van het ene huis naar het andere huis ;-)
    Dat van een wintersfeertje heb ik inderdaad ook gehoord, moet erg leuk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, Dat is ook mijn faforiete museum. Nu ik het lees bedenk ik dat ik weer eens die kant op moet. Misschien is december dan wel een heel goed idee. Leuke fotos heb je gemaakt.
    Liefs El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er ooit eens geweest toen ik jong was met een familie weekend geloof ik. Maar ik weet er totaal niks meer van. Dus misschien binnenkort toch eens een bezoekje brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je in december weer gaat wil ik wel mee :)

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik woon notabene in Arnhem, maar ben er nog steeds niet geweest. Stom! Ik ben nu heel benieuwd naar de winterversie met ijsbaan, gaaf hoor. Leuke blog ook, ik volg je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ging er vroeger met mijn ouders ook altijd naar toe. Heb er fijne herinneringen aan.
    Goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen