zaterdag 23 maart 2013

Letterheady {vintage briefpapier}


Als ik de spullen in een kringloopwinkel doorspit of tussen de dozen op een rommelmarkt kijk ben ik altijd op zoek naar dingen van 'mijn lijstje'. Van die items waar je nooit genoeg van kan hebben (en spijt krijgt als je ze laat liggen). Denk maar aan vintage laarzen, zwartwit foto's, briefpapier en andere stationery. Ik moet me vaak genoeg inhouden om niet teveel mee te nemen. Dus vandaar dat lijstje in mijn hoofd. Doen jullie dat nou ook?

Rondkijkend op de verzamelsite Letterheady werd ik dan ook wel jaloers haha. Hier vind je ontzettend veel voorbeelden van briefpapier vanaf de jaren '20. Je zou ze maar spotten in de kringloop... Waar ik benieuwd naar ben: schrijven jullie nog vaak brieven? Ik zo af en toe, maar ik zou het vaker willen doen. Ha! Heb ik meteen een voornemen voor dit weekend :)

Liefs ♥

15 opmerkingen:

  1. Ha, ja dat wil ik ook wel vinden !! Ik schrijf de laatste tijd weer veel brieven via het Dream Make Share project (http://dreammakeshare.blogspot.nl/).
    Dat is ontzettend leuk, je schrijft een brief of stuurt een kaartje of iets anders leuks én je krijgt ook zelf post natuurlijk.
    En ik snail mail veel (zie ook m'n blog), wil ik ook wel doen met jou als je dat leuk vindt.
    Liefs van Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me superleuk! Ik ga je binnenkort een mailtje sturen om adressen uit te wisselen :)

      Verwijderen
  2. Ja hoor, ik heb ook een lijstje :). Altijd handig om gerichter te zoeken! En als je al veel kringloopgerief hebt (zoals ik!) dan kom je minder met spullen thuis die je niet echt nodig hebt.
    Post versturen en krijgen is zo leuk! Een vriendin studeert in het buitenland, dus dat leek me hèt moment om nog eens een brief te schrijven dit weekend :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaa ik heb ook zo'n lijstje, haha! Ik schrijf niet meer echt brieven, wat ik best jammer vind want het is zo leuk om geschreven post te ontvangen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook een fan van de ouderwetse handgeschreven post! Heb er niet altijd de tijd voor maar toch probeer ik regelmatig te 'snailmailen' :)
    Jahoor imaginaire lijstjes in mijn hoofd die ik dan op de rommelmarkt plots vergeet wegens het spotten van teveel leuks!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik schrijf best regelmatig brieven en meestal is het op gewoon schriftpapier, maar dit is natuurlijk veel mooier!
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een mooi postpapier! Ik hou ervan! Net als van post!! Snailmailen, postcrossing en het dream make share-project, ik vind het super om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi briefpapier. Er wordt te weinig geschreven en dat terwijl er niets mooiers is dan post ontvangen. Dat is toch eigenlijk ook veel leuker dan een mailtje ;))

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig papier !! ik mail zo veel dat het gewone schrijven al weer een kunst aan het worden is !:):)
    en zo'n lijstje heb ik ook alleen waar ik mee thuis kom staat er nooit !! op


    lieve groet,Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. tuurlijk heb ik een lijsje :)
    en ik schrijf brieven in mijn hoofd maar ze geraken niet vaak verstuurd :s voornemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Net op je blog terecht gekomen! Ik ga je volgen! Geweldig mooi gedaan!
    http://www.leukewereld.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik schrijf eigenlijk nooit brieven. Een familielid van in de zeventig schrijft me vaak lange handgeschreven brieven. Dan neem ik me altijd voor om te antwoorden, maar het eindigt ermee dat ik de telefoon pak... Daar voel ik me wel eens schuldig over en misschien moet ik hem toch maar eens terugschrijven. Mooi vintage briefpapier zou wel eens kunnen helpen :)

    BeantwoordenVerwijderen