woensdag 27 februari 2013

Mollie Makes in het Nederlands!
























Lezen jullie graag tijdschriften? Ik ben altijd op zoek naar leuke titels die ik nog niet ken. Las ik een tijdje terug vooral bladen over mode, de laatste tijd ben ik vooral op zoek naar inspirerende woonbladen en creatieve tijdschriften.

Omdat ik de blog van Mollie Makes al een tijdje volg besloot ik op zoek te gaan naar een exemplaar van het blad. Ik kon het alleen nergens vinden! Tot vandaag :) Na alle kiosken en boekhandels in de stad en op het station besloot ik bij de Bijenkorf te kijken. En lucky me... Daar hadden ze het magazine wel op voorraad. Ik kon kiezen tussen een Nederlandse en een Engelse versie. Het grote verschil zit hem in de prijs: de Nederlandse versie is flink wat euro's goedkoper. Om je een beeld te geven van dit leuke DIY-tijdschrift hier wat foto's van de inhoud:


Mokwarmers met een uitljespatroon. Ik moest meteen aan Elisse denken! Uiltjesgek die ze is ;)
 


En is die vossensjaal niet geweldig? Hier stond jammer genoeg niet een patroon bij. Maar deze blijk je wel te kunnen vinden via deze site.


Er staan echt ontzettend veel leuke ideeën in. O.a. van de Nederlandse blogger Lana Red :) Het tijdschrift (in het Nederlands) kost 5,95 euro en is dus verkrijgbaar bij de Bijenkorf in Rotterdam, maar waarschijnlijk op nog wel meer plekken. Je moet alleen even zoeken ;) 
 
Liefs ♥ 

21 opmerkingen:

  1. ziet er leuk uit !
    tijdschriften koop ik zelden behalve de 101 woonideeën. Die blader ik dan eerst door of ik leuke dingen zie (deze maand wel) en dan pas koop ik het. Dit omdat het voor mij duur is.
    Probeer zoveel mogelijk via internet te lezen.
    Liefs, Ellen
    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, wat leuk! Nooit geweten dat die in 't Nederlands verkrijgbaar is! Ga ook eens speuren...

    Thanx!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. VOS-SEN-SJAAL! VOS-SEN-SJAAL! VOS-SEN-SJAAL! I love it! :D:D:D:D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke mokwarmer! Ik ben ook helemaal gek van uilen, dus zo iets is altijd mooi!
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons stond het blad ook bij de AKO boekhandel, dit voor diegene die geen Bijnekorf in de buurt hebben.Lieve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hè? heb 'm ook op mijn tafel liggen.
    Ik koop 'm hier gewoon bij de plaatselijke Jumbo! ja, je leest
    het goed; Jumbo supermarkt.
    Dus niet meer langer zoeken in speciale boekhandels, even tussen het
    toiletpapier en de pizza's door naar de tijdschriften gang ;-)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik koop m bij the read shop, daarvoor kocht ik m online bij www.happystitches.nl
    Ik koop wel de engelse versie...daar krijg je dan weer een cadeautje bij ;-)
    Supertof tijdschrift!
    xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooh wat leuk dat je aan mij moest denken, haha! Ik vind dat vilten vosje ook superlief! Eens kijken bij de International Magazine Store, kan ik 'm vast wel te pakken krijgen in België :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb hem gevonden in de Standaard Boekenhandel!
    En staat idd bomvol leuke projectjes en plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wel jammer dat de Nederlandse versie slecht vertaald, het is vaak te letterlijk vertaald en er staan typefouten in. Voor mij liever de Engelse versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja leuk is ie he! Ik zie 'm ook vaak bij de AKO liggen. Ik weet zelf nog niet zeker of ik nou de Nederlandse of de Engelse fijner vind :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voordeel bij de Engelse versie is dat er cadeautjes bij zitten... Maar het blijft een heerlijk blad.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jAAAAA die is geweldig!!! Heb dezelfde 'overstap' gemaakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb dat tijdschrift ook onlangs ontdekt, in de eerste uitgave in het Nederlands ("Nu volledig Nederlandstalig!") stond wel nog een heel artikel in het Engels. :P Het is wel een leuk en inspirerend tijdschrift en verkrijgbaar in mijn lokale Delhaize, dus handig dat ik niet verder moet zoeken. De Engelse versie heb ik nog nergens gevonden in Gent :(

    Verder lees ik graag 101 Woonideeën, VT Wonen, soms eens Flow (maar eerder voor de lay-out en de extra's dan voor de artikels :p) en altijd HiFructose, een magazine over contemporary art met echt geweldige dingen in. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij ligt hier ook gewoon bij de albert heijn hoor! :) Heerlijk blad is het, ik kan daar heul lang van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hey, ik heb deze net ook ontdekt...In belgie enkel verkrijgbaar in Albert Heijn! Ik heb ze nergens anders gezien, kost wel 6.95 eur toch duur...x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben op zoek naar nr. 27 van Molly Makes. Daarin staat een superleuk babydekentje en ik zou graag de beschrijving hiervan hebben in het nederlands. De beschrijving is wel te verkrijgen in een pakket met de wol maar ik heb hier zo een grote voorraad wol liggen dus ... kan er mij iemand helpen? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen