donderdag 31 januari 2013

Collages maken {tips voor bloggers}

Voor wie geen beschikking heeft over Photoshop: ook online kun je supermakkelijk collages maken! Voor iedereen die geen idee heeft hoe je dat moet aanpakken (ik kreeg er al een meerdere keren een vraag over) hier een kleine uitleg.
 
 
Als ik webshops bezoek gebruik ik vaak het programma Polyvore om leuke items te verzamelen. Met één klik krijg ik een overzichtje van al het leuks dat ik heb gezien (zoals bijvoorbeeld deze fijne opbergers van o.a. Hema, Ikea en Deens).
 
Na wat verzamelen is dit het resultaat:

Met de toolbox (rechts op je scherm) kun je vervolgens aan de slag. 

Voordat je allerlei plaatjes kunt importeren in Polyvore moet je eerst een Polyvore-account aanmaken. Vervolgens moet je de Polyvore clipper installeren. Na het downloaden verschijnt er een icoontje in je werkbalk waarmee je webshopitems kunt selecteren om een collage mee te maken met behulp van de toolbox.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Liefs ♥

11 opmerkingen:

  1. Voor mij ook onbekend, ga ik eens naar kijken :-)
    Dank je voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip Sophie. Misschien ga ik het eens proberen.
    Lieve groet
    Earl Grey

    BeantwoordenVerwijderen
  3. deze kende ik ook nog niet, ziet er leuk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joehoe! Wat leuk je comments op mijn naaiwerkjes *bloos* dank je! Paspel tutorial vind je terug op mijn Pinterest en http://emmaenmona.blogspot.nl/2011/06/maak-eens-zelf-een-dekentje.html. Ben heeeeel benieuwd naar jouw eerste knuffel! Ik ben de flierefluiter aan het maken. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip :) Knuffel laat ik binnenkort zien!

      Verwijderen
  5. Polyvore is inderdaad fijn. Ken je picmonkey al? Ook heeel handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gebruik picmonkey het meest, polyvore vind ik niet zo fijn.
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen