vrijdag 14 december 2012

Liebster Award



Lisette van little Z handmade gaf mij een Liebster Award voor mijn blog. Hartstikke lief Lisette! Dankjewel :) De bedoeling: vertel 11 dingen over jezelf of beantwoord de 11 vragen en geef de award door aan 11 blogs die het verdienen. Een leuke manier om nieuwe blogs en de mensen erachter te leren kennen! Ik heb er een paar nieuwe vragen tussen gezet...

1. Geluk zit vaak in kleine dingen. Van welke kleine dingen word jij echt gelukkig?

Een lachende Mees, knuffels van mijn lief, nieuwe wol en bijzondere momenten vastleggen met mijn mini instaxcamera.

2. Bij welke film heb je voor het laatste gehuild?

Where the wild things are (oftewel: Max en de Maximonsters) vond ik een supermooie film. Ik heb flink wat tranen gelaten. Mooie beelden en mooi verhaal.

3. Noem iets verrassends dat je bloglezers nog niet van jou wisten.

Bij mailwisselingen komen sommigen er achter dat ik niet Sophie heet, maar Manon. Soms voel ik de teleurstelling hahaha. Maar geef toe... 'ManonSweetVintage' loopt gewoon niet lekker! ;)

4. Beschrijf in 3 zinnen de inrichting van je huis.

Ons huis is uit 1912 en heeft nog veel originele elementen: prachtige plafonds, in elke kamer een schouw en grote schuifdeuren. Helaas troffen we onder andere ook plastic schrootjes en lilakleurig zeil op de vloer aan dus... je snapt dat er nog veel te klussen valt! Nog een jaartje denk ik.

5. Als je in een ander land moest gaan wonen, in welk land zou je dan het liefst gaan wonen en waarom?

Voor altijd emigreren lijkt me niets, maar een appartementje in Berlijn 'voor erbij' zie ik wel zitten!

6. Wat is je favoriete wereldstad?

Ik heb een paar favoriete steden waar ik graag kom en Berlijn, Rome en Florence staan absoluut bovenaan. Allemaal met een bijzondere geschiedenis en dat merk je als je er rondloopt. Maar Rotterdam vind ik ook echt geweldig en is toch ook wel een stad van formaat ;)

7. Als geld geen rol zou spelen, hoe zou je dan het liefst je tijd besteden/welk werk zou je doen?

Wat zou dat fijn zijn! Ik houd ervan hard te werken en zou niet opeens lui gaan leven, maar toch... Je krijgt opeens kansen om andere dingen te doen en dat klinkt wel goed. Ik zou graag als vrijwilliger gaan werken in een verzorgingstehuis, mijn blog- en webshopactiviteiten uitbreiden en mijn creatieve ideeën omzetten in een boek.

8. Welk talent zou je willen bezitten?

Ook al zijn mijn talenten niet zo groot, ik ben altijd trots als ik iets heb gemaakt of gedaan waarvan ik weet dat het mij moeite heeft gekost. Doorzetten en slagen voelt altijd beter dan wanneer iets je komt aanwaaien. Maar als ik nou eens supermooie foto's zou kunnen maken en een talentvol fotograaf zou zijn... Dat lijkt me geweldig! Tot die tijd oefen ik stuntelig door hihi.

9. Wat is/zijn je favoriete blogberichten(en) van het afgelopen jaar op je blog?

Toen ik vertelde over mijn zwangerschap werd ik erg blij van de lieve reacties. Het interview dat ik had met de meiden van Buiten de lijntjes vond ik superinspirerend en met dit mini-album voor instaxfoto's ben ik nog altijd erg blij :)

10. Wanneer heb je voor het laatst iets gedaan dat je eigenlijk niet durfde?

Een paar dagen terug heb ik contact opgenomen met de KvK en een afspraak gemaakt voor volgende week. Soms moeten dingen niet bij plannen alleen blijven!

11. Heb je een tip voor je bloglezers? Mag alles zijn; een mooi boek, een goede film, een leuke winkel, een dagje-uit-tip, een citaat of een lekker recept...

In het Oude Noorden in Rotterdam is een bijzonder plekje waar je echt eens naartoe moet gaan: twee woningen die ingericht zijn als museum. Eén pand stamt uit 1897 en is ingericht als een alkoofwoning in de jaren '30/'40. Het tweede pand is ingericht als een jaren '50/'60 woning. Aanrader! Meer info over openingstijden vind je hier. De toegang is trouwens gratis!

Ik geef de Liebster Award door aan de volgende 11 geweldige meiden, wiens blog ik het vaakst en liefst bezoek:

Allihoppa
Betty Blogt
Bosliefje
Cleo Lidewij
It's simply Max
Post from Mars
Pronkstik
Refreshbug
The blue rabbit house
Tiene
Last days of spring

Liefs!

10 opmerkingen:

  1. Wauw dat is me nog eens een mooie lijst om tussen te staan! Bedankt voor die eer :) Leuk om jouw vragenlijst te lezen. Dat museum moet ik goed onthouden, ik kom vast nog een keer in Rotterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, wat lief! bedankt Manon(dat moet ik nu meteen toepassen, nu ik het weet, want volgens mij noemde ik je laatst in een reactie ook een keer sophie :))zo leuk om op jouw lijstje te staan. ik zal ook maar eens meteen de andere blogs bekijken, die ik nog niet ken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om al je antwoorden te lezen! En wat grappig van je naam, maar ik snap het wel, zo loopt inderdaad beter! ;-) En where the wild things are is inderdaad een prachtige film!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! En ik sluit me helemaal aan bij je liefde voor Max en de Maximonsters, heel mooi en ontroerend vond ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om jouw antwoorden te lezen! En ben heel, heel benieuwd waarom jij bij de KvK zat ;)

    Bedankt voor de award! Ik heb er nu al twee, dus misschien moet ik die vragen ook maar eens beantwoorden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele leuke tag! Wat heb jij een leuke blog, ik ben je meteen gaan volgen met bloglovin. Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om te lezen allemaal! Ha ha en ik heb je gewoon Sophie genoemd!? Ik kon me herinneren dat je zo niet heette en ik heb me rot gezocht, maar ik kon het niet meer vinden... ;) Oooo, en Where the wild things are is ook een van mijn meest favoriete films... die film heeft een sfeer!!! Zo, en dan ga ik nu eens even bloghoppen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk lijstje wetenswaardigheden Manon ;-) En bedankt voor de award, als ik binnenkort weer wat meer energie heb....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om jouw antwoorden op deze vragen te zien. En stoer zeg, dat je je in hebt geschreven bij de KvK. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen