maandag 10 december 2012

Hipstamatic foto's {De Kleine Kapitein}


De Kleine Kapitein is een kinderboekenwinkel in het centrum van Rotterdam. Het was altijd al een fijne winkel, maar sinds de verhuizing naar een groter pand (en dus nog meer kinderboeken en speelgoed jaja) is het helemaal een bezoek waard als je in Rotterdam bent! Afgelopen zaterdag snuffelden we een uur lang tussen al het moois dat er te vinden was. We kochten er cadeautjes voor vrienden en een Richard Scarryboek (jeugdsentiment hihi) voor Mees en dronken nog wat in het horecagedeelte. De inrichting is industrieel, o.a. met oude schoolstoeltjes en gewoon heel erg leuk! Dus je weet waar je moet zijn als je in Rotjeknor bent :)




 

14 opmerkingen:

  1. Ik hou ook zo van boekenwinkels! Als je in Haarlem komt dan moet je trouwens ook zeker langs Kiekeboek gaan. Een heel schattig kinderboek winkeltje, waar ze echt hele goede tips geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt goed! Daar ga ik zeker eens naartoe :) Ik vind Haarlem zo'n leuke stad! Bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  2. oww wat leuk :), dat boek hadden wij vroeger thuis ook! Die typemachine is ook helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaah ja, Richard Scarry had ik vroeger ook boeken van! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och klinkt helemaal cosy en ziet er veelbelovend uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh leuk! Ik ken alleen die kinderboeken winkel in de straat van Dudok (of is dat deze? Zou best kunnen....)
    Maar thanks voor de tip :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is 'm! Maar tegenwoordig zit hij aan de Botersloot.

      Verwijderen
  6. Oh Richard Scarry Dakar hen ik ooh verschillende boeken van, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke foto's! Ziet er echt gezellig uit. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk!
    Richard Scarry is geweldig ja! Zelf heb ik spiegeltjes gemaakt van boeken van hem. Mochten jullie geïnteresseerd zijn, dan mag je mailen naar: evageene@gmail.com (begin 2013 opent mijn webshop 'evasappels', maar voor de echte liefhebbers wil ik natuurlijk graag een uitzondering maken :-)
    Groetjes!
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh leuk! In Leuven is er ook zo'n winkeltje met leuke kinderboeken. 'De Kleine Johannes' heet die. Heerlijk om daar rond te snuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt er heel gezellig! Superleuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen