maandag 26 november 2012

Wil jij mijn vriendje zijn? {Boeken}

Titel: Wil jij mijn vriendje zijn?
Auteur: Fiona Dalton
ISBN: 9789043915212
Prijs: 19,95 euro



Van oude lapjes nieuwe knuffels maken. Dat is het idee achter een nieuw DIY-boek dat ik deze week binnenkreeg. In Wil jij mijn vriendje zijn? 20 Eco-knuffels om zelf te maken van Fiona Dalton vind je twintig patronen van uiteenlopende troetelbeesten.

Het boek is met veel liefde bedacht en vormgegeven. Terwijl ik erdoorheen bladerde ging het echt kriebelen: zoveel leuks om uit te proberen! Een stoere kangoeroe, een lief slingeraapje en een te schattige versie van de fantastische Meneer Vos van Roald Dahl. De knuffels zijn bedoeld om met de naaimachine te maken, maar met wat geduld kun je ze ook prima met de hand in elkaar naaien.


Bij alle knuffels staat een lijst met alle materialen en gereedschappen die je nodig hebt. De patronen zijn op ware grootte afgebeeld en zitten in een envelop. Als stof kun je restjes gebruiken die je nog in huis hebt of bijvoorbeeld oude kleding recyclen, maar er staan ook tips in over milieuvriendelijke alternatieven en waar je op kan letten bij het kopen van stof.


Het boek is o.a. hier verkrijgbaar. Ik ben inmiddels lapjes aan het verzamelen en ga deze week aan de slag. Het resultaat laat ik binnenkort zien!

Liefs ♥

18 opmerkingen:

  1. Oh dat ziet er leuk uit! Ben benieuwd naar je eerste knuffel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wat een zalige beestjes, ik ben fan van Arnold en die teckel mag er ook zeker wezen. Als ik jou was, zou ik het hele huis vol zetten met die dieren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och zo'n fijn boek...het ziet er allemaal zooo cosy uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooooooh, die tekkel! Ik heb een vriendin met een echte tekkel en ze verzamelt ze ook nog eens! Ik zet 't boekje op mijn Sintlijst!
    Leuk trouwens dat je de Give Away bij Knoopjes hebt gewonnen. Ik heb deze week zelf ook een Give Away op mijn blog mevrouwpardoes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk boek!! Die moet op mijn lijstje.
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh my. Wat een schattige knuffels! Ziet er een geweldig boek uit! Ben benieuwd naar het resultaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aah, hoe lief! Het is dat ik niet zo handig ben met naald en draad, maar anders... ;) Als je er eentje gemaakt hebt, laat je m dan zien? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe cute! Jammer dat ik niemand heb voor wie ik zulke knuffels kan maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had deze al in een ooghoek voorbij zien komen, wat issie leuk! Eentje voor op het lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat cuuuute! En ik zie hieronder Loods5, daar wil ik snel weer eens heen zeg.

    BeantwoordenVerwijderen