zaterdag 6 oktober 2012

Herfst adresjes {5 tips}

De leukste blogberichten om te schrijven gaan over de leuke adresjes die ik heb bezocht. Ik ben nogal nostalgisch ingesteld (oja??) en kan helemaal blij worden van oud hollandse snoepwinkels en kleine musea. Hier 5 tips die ik je wil aanraden voor deze herfst (en waar ik al eerder een blogbericht over schreef).

 
 
Het Openluchtmusem is het hele jaar rond een aanrader, maar in de herfst een extra bezoekje waard als de bladeren aan de bomen zo mooi verkleuren. Je maakt een reis door de tijd en ziet het leven van alledag door de jaren heen. Eén van mijn favoriete musea en absoluut een aanrader!
 
♥♥♥
 
 
Wil je je lief eens verrassen? Ga dan naar de New York Barbershop in Rotterdam! Aansluitend lunchen bij Hotel New York, een wandeling maken bij de Veerhaven of naar de film bij filmhuis LantarenVenster. Als dat geen fijne date is...
 
♥♥♥
 
 
Oké, een belangrijke voorwaarde is een stralend mooie (en dus geen regenachtige!) herfstdag met fijn zonnetje maar dan wordt het ook wel een unieke belevenis. Met vrienden trokken wij er in 2011 tijdens de zomer op uit met 2CV en een volle picknickmand, maar een beker warme chocolademelk en een mand met lekkere appeltaart en ik doe het zo weer! Het was echt een topdag :)
 
♥♥♥
 
 
Noga, stroopsoldaatjes, polkabrokken, zoethout, drop... In hartje Utrecht zit een klein Kruideniersmuseum verborgen dat je zeker moet bezoeken als je nu ontzettend trek hebt gekregen!  
 
♥♥♥
 
 
Het bombardement van Rotterdam in mei 1940 heeft een groot deel van de stad weggevaagd, maar gelukkig zijn er toch delen van oude wijken bewaard gebleven. In het Oude Noorden vind je een museumwoning waar de tijd heeft stilgestaan. Ik raakte er niet uitgekeken!
 
♥♥♥
  
Misschien heb je zelf nog een paar leuke tips? Ik hoor het graag :)

Liefs!

13 opmerkingen:

  1. Heerlijke uitjes!
    Vergelijkbaar is het Bakkerij museum in Medemblik. Heel authentiek en heerlijke koekjes en anders lekkers. Soms kan je heen met de stoomtrein. Is dat niet romantisch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig...ik hou daar ook geweldig van! Dicht bij de Nederlandse grens zeker eens gaan eten bij Café op't gemaksken dan...je komt ogen tekort! http://fetedesgamins.blogspot.be/2012/10/cafe-opt-gemaksken-bij-t-verdronken-land.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke tips! Ik wilde laatst bij Hotel New York eten, maar helaas zat het al vol... Ik had er zoveel zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hè, dat is balen! Hopelijk snel een volgende keer :)

      Verwijderen
  4. Wat een leuke adresjes om een keer naar toe te gaan! En wat heb je een geweldige blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die woning lijkt me wel wat! Maar eens kijken of ik dat eens kan combineren met een bezoek aan m'n vriendin in Roffa :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke ideeën! Bedankt voor de tips, hier ga ik zeker wat mee doen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Owja, het Openluchtmuseum! Moet ik echt weer eens naartoe!
    Zuiderzeemuseum (Enkhuizen) is ook erg leuk trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! Al die dagjes uit, de roadtrip door de Betuwe is denk ik wel wat voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bonitas fotos bonito blog, te sigo, besos.

    BeantwoordenVerwijderen