donderdag 4 oktober 2012

Give Away {Het grote familie winterboek...}

 
Het grote familiewinterboek van Ollie Hartmoed
Auteur: Gerard Janssen
ISBN: 9789079961221
Prijs: 14,95 euro
Uitgeverij Snor
Weet je nog, die ouderwetse vakantie-doeboeken waar je uren mee zoet was? Uitgeverij Snor heeft er zo één gemaakt! Net zo gezellig als vroeger, maar dan nieuw: Het Grote Familie Winterboek van Ollie Hartmoed.
 

Het boek is gebaseerd op de VPRO-serie Het Gordijnpaleis van Ollie Hartmoed over Ollie en zijn ingewikkelde familie. Voor het eind van het jaar heeft zijn overgrootvader maar één wens: op zijn 100-ste verjaardag wil hij de hele familie Hartmoed bij elkaar hebben. Én een witte kerst. Ik vond het zo'n leuke serie! Het boek is heerlijk jaren '70 achtig en staat vol leuke ideeën om de winter door te komen.  


Speciaal voor deze blogmarathon mag ik vijf exemplaren weggeven!
  
Wat moet je doen om deze Give Away te winnen?

♥ heel simpel... laat hieronder een berichtje achter en geef antwoord op de volgende vraag: hoe breng jij het liefst die koude maanden van het jaar door?
♥ vergeet niet je gegevens te vermelden zodat ik contact met je kan opnemen als je hebt gewonnen :)
♥ de actie is open voor bloggers en niet-bloggers en deelnemen kan t/m 19 oktober.

Ik duim voor jullie...

Liefs!


PS: je kunt de serie hier trouwens nog terugzien!

29 opmerkingen:

  1. En mogen we weer alle dagen meedoen? Want o wat is dat geweldig!!! Simpel: graag een koude maar zonnige wandeling en dan gezellig afsluiten aan de stoof met een lekker tasje thee of koffie met snuisterijen of iets straffers...meer moet dat niet zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik breng de koude maanden ook t liefst buiten door: in de herfst in de bossen, met mijn gezicht in de zon terwijl ik onder een deken zit, met tegenwind op het strand, of onder een grote paraplu bij regen. In de winter op het ijs of in de sneeuw, goed ingepakt 's ochtends de vrieskou instappen, wolken blazen met mijn adem. Kom maar op koude maanden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik breng de koude dagen het liefst afwisselend buiten en binnen door. Het is binnen namelijk extra fijn als je buiten sneeuwballen hebt gegooid met je zoontje of bent wezen schaatsen. Binnen draag je dan lekker je wollen kleding met daarbij dikke wollen sokken natuurlijk. Je zit gezellig bij elkaar met wat warms te drinken en een lekkere muffin. Je speelt samen een spelletje of kijkt een mooie film. Ik kook bewust bepaalde gerechten alleen in het seizoen zodat ze speciaal blijven en iets om naar uit te kijken. Kerst maakt de winter ook bijzonder. Mooie lichtjes in de donkere dagen, het gevoel dat alles mogelijk is. Het samenstellen van een heerlijk Kerstdiner, een Kerstbrunch en een Kerstontbijt. Valt het al op dat ik van de Kerst houd?
    En tot slot de verjaardag van onze zoon in februari, wat een heerlijk warm, gezellig lichtpuntje in de donkere dagen is. Hij is ons allermooiste wonder.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tijdens de koude maanden van het jaar,
    wandel ik over knisperende sneeuw met de hond,
    schaats ik over de bevroren sloten met broertjes
    en drink ik warme chocomel met vriendinnen,
    heerlijk!


    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die koude dagen brengen we hier het liefst door met het Ollie Hartmoed boek!! =)
    Lekker optijd de gordijnen dicht, kaarsjes aan, kopje kaneelthee. Spelletjes doen, boeken lezen etc etc...
    We hebben de serie ook gezien, erg leuk!! We doen dus graag mee!! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Snor doet het weer! Wat een fijn idee. Ben erg benieuwd naar wat er allemaal in staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De koude winterdagen breng ik het liefs door met een grote pot thee en wat lekers erbij en dan met boek of tijdschrift en dan lekker met dekentje op de bank. Ook een goed tv serrie op dvdtjes en kaarsjes en lekker knutselen kan ik de winter wel mee doorkomen.

    groetjes mariska

    papiesgirl@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 5 exemplaren zeg, wat geweldig! Ik doe heel graag mee natuurlijk, ik heb nog geen enkel 'snor-boek' terwijl ze zo geweldig zijn. En echt heel toevallig heb ik vorige week zo'n kloppend origami hart gevouwen haha!

    Ok, dan nu hoe ik de maanden doorkom;
    aan het begin van de herfst ga ik het liefst onder een dekentje liggen. Op zonnige dagen ga ik graag het bos in om dan vervolgens heerlijk rozig weer thuis te komen en een heerlijke kom tomatensoep te eten... In de winter maak ik, als er sneeuw ligt natuurlijk, heel graag sneeuwengeltjes :D
    En als het snertweer is (regen, ijzel, hagel) dan blijf ik het liefst binnen, lekker knutselen, beetje blogs lezen, boeken lezen, jum!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, weer een give-away, en weer ga ik meedoen natuurlijk ;-), wat is dit toch leuk, zo'n blogmarathon!
    Het allerliefste breng ik de koude dagen voor de openhaard door. Met een kop lekkere thee (turkish apple) en een goed boek (bv. de winterroos) en een dekentje om me heen geslagen. Het liefst moet het buiten heel slecht weer zijn zodat ik er van kan genieten dat ik lekker binnen zit. Ook vind ik het leuk om iedere winter een nieuwe haak-project op te zetten. Lekker rustig knutselen met vriendinnen!

    Liefs, Elke (elke_celie(at)hotmail(punt)com)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel tof! Lijkt me een prachtig boek! :)

    Tijdens de herfst en winter zorg ik er vooral voor dat ik het warm heb, dus ga ik veel shoppen op zoek naar mooie en warme sjaals en truien. Drink ik warme chocolademelk en koffie met bergen slagroom en doe ik kaarsjes aan in huis voor de sfeer. En dan kruip ik met een dekentje op de bank om een mooi boek te lezen of te bladeren door een tijdschrift.

    Goh, terwijl het zonnetje nu nog schijnt heb ik best zin in die winter... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh hoe tof! Zo nostalgisch...
    Het leukste is het binnen, met veel eten en drinken. Pompoensoep, warme chocomelk, een hartig stoofpotje. De kachel aan en dan lekker lezen en scrabbelen...Oh, ik krijg al goesting :)
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schaatsen, ik kan bijna niet anders, er staat een van de grootste natuur ijsbanen voor mijn deur! Als ik het niet doe, zit ik jaloers en chagrijnig uit het raam te staren naar alle mensen die voorbij racen...
    jeanaveen@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alweeeeer een give-away, daar word ik blij van! Laat ik er maar aan meedoen hihi!
    Ik bren gde koude maanden het liefst door in mijn bed, met een kopje thee en mijn laptop of een goed boek. Jammer genoeg kan dat niet elke dag. Ik haat de kou en het is elk jaar weer een grote vraag hoe ik het dít jaar weer zal overleven.

    Mijn e-mailadres: nicole.vanroekel@hotmail.com
    liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is ook wel weer een heel erg leuke give-away! Mijn favoriete bezigheden in de winter... Ik denk gelijk aan kaarsjes, chocomelk met slagroom en een stukje zelfgebakken appeltaart. Maar niet voordat we lekker van de dijk zijn geroetsjd met de slee of geschaatst hebben in de uiterwaarden. En als het dan avond is geworden en de kinderen liggen -moe maar voldaan- te slapen, vind ik het heerlijk om op de bank te kruipen naast mijn lieve man. Maar ook samen freubelen en kopjes koffie drinken met vriendinnen vind ik enig (al hoeft het daarvoor geen winter te zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat gaaf, dat ziet er supergezellig uit!! Als ik heel eerlijk ben, zou ik de koude maanden het liefst helemaal niet hier doorbrengen, maar op een warm, tropisch eiland...... Helaas, nog nooit gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. In de winter kruip ik het liefst op de bank met een groot warm vest, een kop thee of chocomel en een goed boek (of een leuk familie winterboek;)), of houd ik met een vriendin een film marathon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super gaaf boek! In de winter ga ik het liefst lekker naar buiten als er sneeuw ligt, of sporten! Winter is echt een ideaal jaargetijde daarvoor! Ook is tekenen en scrapbooking een grote favoriet in de winter;)

    lovescrap@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk boek!
    De koude maanden in het jaar breng ik het liefst binnen door. Heerlijk op de bank, met een goed boek, of een brei- of haakwerkje, een grote kop thee, dikke wintersokken, dekentje en open haard aan! Mmm... klinkt eigenlijk helemaal niet verkeerd. Kom maar op met die wintermaanden! :)
    Groetjes Janneke (jannus82@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O leuk boek! Ik breng de hele winter het liefst onder mijn dekbed door. Winterslapend..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Met koude winterdagen is het altijd heerlijk om thuis te zijn. Kopjes thee drinken, een handwerkje in mijn handen en lekker freubelen. 's Avonds de kaarsje aan.

    Misschien wil je ook meedoen aan onze give away: http://atelier077.blogspot.nl/

    Josine ( atelier077@ gmail .com )

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wij hebben genoten van die serie! (en ook wel eens met verbazing gekeken naar alle perikelen! Haha!)

    Mijn koude winterdagen zijn buiten, in de kou, warm aangekleed met rode wangen op de fiets, of schaatsend... ploeteren door de sneeuw of de ijzel of de regen... Maar met in gedachten het hoekje van de bank, de kaarsjes op de vensterbank en mijn roze fleece trui (Ssssttt.... niemand vertellen dat ik die heb ;)) Zalig!

    Groetjes Alice

    aapple@hotmail.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk op de bank met een dekentje. Kopje thee of chocomelk erbij. 's avonds gezellig de kaarsjes aan.
    Maar, als er dan sneeuw ligt, dan gaan we ons dik aankleden en lekker naar buiten! Lekker sleeen en spelen in de sneeuw!

    Groetjes,
    Sandra
    hutjevlut@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Door kastanjes in de öven te bakken. Merveboyuk@live.nl :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik breng die het liefste door al hakend, met een tasje gluhwein, een dekentje en mijn kachel! :D

    ombeletsm@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een gaaf boek!
    De koude winterlaanden...het liefst zit ik dan, zoals in de zomer eigenlijk. Achter mijn naaimachine. Maar dan met een kop warme chocomel en een stuk speculaas. Of pepernoten. Kon er vorige week id supermarktnog net aan weerstaan. Het zal nog niet koud genoeg zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh ja, mijn emailadres: postvooredje@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw, dat ziet er echt wel superleuk uit, dat boek. Echt iets om regelmatig eens in te bladeren.
    En die koude wintermaanden breng ik liefst door, lekker in de zetel met een dekentje en een goed boek en een kopje chocolademelk met een koekje, lekker zoet.
    kreatita(at)gmail(dot)com

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik breng de koude wintermaanden het liefst door in australië, want het is daar zomer en dus lekker warm. ben er echter nog nooit geweest, dat is wel jammer... ik weet ook nooit iets leuks te doen in de winter... om te wandelen is het te koud, daarom zou dit boek voor mij geschikt uitkomen! :)
    patricia_hermens@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen