maandag 8 oktober 2012

DIY Statement ketting {Gastbericht}

Een heerlijke blog vol inspiratie is Refreshbug. De Nederlandse Esther schrijft normaal in het Engels, maar wilde voor deze keer een uitzondering maken ;) Het leuke aan haar blog is dat je er nooit raakt uitgekeken! Fijne DIY-ideeën, mooie foto's en een heel eigen stijl zorgen ervoor dat ik - sinds ik haar blog niet eens zo heel lang geleden ontdekte - elke keer weer benieuwd ben naar haar nieuwste blogpost. Als gastbericht voor de blogmarathon maakte ze deze geweldige DIY: een statement ketting. Superbedankt Esther!

♥♥♥
 
Ik vind het heerlijk om af en toe een opvallende 'statement' ketting te dragen. Zo kun je er in je spijkerbroek en t-shirt nog steeds bijzonder uitzien. Nadat ik een oude tas bijna had weggegooid, kwam ik op het idee om iets met het overgebleven stuk nep-leer te doen. Na wat inspiratie zoeken op internet wist ik het: het wordt een statement ketting!
 

Wat? Voor je eigen statement ketting heb je nodig: een stuk (nep-)leer, een ketting en ringetjes, zilverkleurige spuitverf, een schaar, een pen en andere kralen of hangers (optioneel).
 
Hoe? Ik koos ervoor om druppelvormen uit het stuk nep-leer te knippen. Teken de vorm op het leer en knip het uit. Gebruik dit vervolgens als sjabloon voor de andere vormen. Eenmaal uitgeknipt leg je de druppels op een oude krant of vuilniszak en verf je ze met de spuitbus. Laat het goed drogen! Maak gaatjes in de druppels (ik heb een spijker + hamer gebruikt) en doe de ringetjes er doorheen. Nu hoef je ze alleen nog maar aan je ketting te hangen! Ik heb op het einde nog wat felgele hangers toegevoegd om een kleurrijker effect te creëren en om de druppels niet te dicht op elkaar te laten hangen. Na een avond knutselen en priegelen (die ringetjes...) is de ketting klaar om gedragen te worden!
 
 
 ♥ Love, love, love it! Nogmaals bedankt! ♥
 

9 opmerkingen:

  1. Yes! Super leuk dat ik je gastblogger mocht zijn voor 1 dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, goed idee. Mooie manier om dan toch nog wat met het nepleer te doen. Thanks.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie ketting hoor! Waar kun je die leuke gele hangers eigenlijk halen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die komen van een oude, gesloopte ketting van de H&M. Sorry ;)

      Verwijderen
  4. Wow... Mooi gedaan! Echt een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat is ie mooi geworden! Ik was al fan van haar blog, kan er uren zoet mee zijn. Net zoals met de jouwe trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat een mooie ketting! Knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen