woensdag 10 oktober 2012

Bij gebrek aan beter {Gastbericht}

Vandaag een gastbericht van Elisse van blog Bij gebrek aan beter! Deze alleskunner en thriftaholic schrijft veel en vaak over haar snail mailproject, naaikunsten en liefde voor uilen en weet me iedere keer weer blij te maken met haar blogberichten. Daarom vond ik het superlief dat ze instemde met het schrijven van een gastbericht voor deze blogmarathon. Dankjewel Elisse !!

♥♥♥

Hallo allemaal!

Vandaag ben ik jullie gastblogger, dat gekke 21-jarige meisje uit België. Ik, Elisse, blog ook op Bij Gebrek aan Beter. Als jullie mijn blog al eens gelezen hebben, weten jullie vast dat ik tweedehandskleding een tweede leven geef, en ook veel plezier beleef aan 'snail mailen' (oftewel: ouderwets brieven op de post doen). Ik zou zeggen: probeer het ook eens!

Wat jullie misschien nog niet wisten, is dat ik ook een groot fotofanaat ben. Helaas haal ik mijn fototoestel de laatste tijd veel te weinig uit de kast, wat resulteert in weinig foto's. En dat is jammer, want ik geniet zo van mooie plaatjes.

Dankzij Tine en haar Photo Challenge neem ik tijdens de maand oktober mijn toestel overal mee naartoe, en maak ik elke dag een foto in een bepaald thema.

Dat werkt niet alleen enorm inspirerend, je leert er ook je camera veel beter door kennen en je beleeft je dagen véél bewuster, omdat je elke dag weer een keuze moet maken over wat voor plaatje je wil kieken.

Waarom heeft een 30-dagen-challenge dan zo'n positief effect? Awel, deze man kan het eigenlijk veel beter uitleggen dan ik, dus ik laat hem het woord.



En dan nu, mijn foto's van de afgelopen week. Wat vinden jullie ervan?

1: Zelfportret (Horen, zien en zwijgen)


2. Paars


3. Ondersteboven


4. Zoekplaat (al mijn frullaria uitgestald)


5. Op een dak


Zo, ik hoop dat ik een aantal onder jullie geïnspireerd heb en heb kunnen aanzetten om deze maand ook 'iets nieuws' uit te proberen.

P.S. Dankjewel SophieSweetVintage, ik vond het heel fijn om deel uit te maken van je blogmarathon :)

Veel liefs, Elisse

9 opmerkingen:

  1. Hij weet het inderdaad goed te vertellen. Dit soort Tedfilmpjes inspireren me altijd zoveel! Je foto's zijn echt leuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat filmpje is inderdaad heel euh, sja, inspirerend. Ik kan geen ander woord verzinnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De foto van horen, zien en zwijgen vind ik echt super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind 't een heeel gezellig blogje!! Ik ga eens een kijkje nemen bij Elisse!! En, Sophie, met jou alles goed? Ik hoop van wel.. je bent toch bijna uitgerekend?! Liefs, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat leuk die foto's. Ik ben de challenge al een aantal keer tegen gekomen in blogland, wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk om te lezen! Super leuke blog! Vooral je three wise monkeys foto vinden wij erg leuk! Wij volgen je! Volg je ons ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's heeft ze gemaakt, leuk om door zo'n challenge meer met fotografie bezig te zijn. Leuk zo'n gastberichtje. (:

    BeantwoordenVerwijderen