vrijdag 5 oktober 2012

Allihoppa {Gastbericht}

De blog Allihoppa lees ik graag dus ik was dan ook helemaal happy toen Annelies instemde met het schrijven van een gastberichtje! Haar berichtjes inspireren me altijd om creatief aan de slag te gaan en deze keer is dat niet anders :)  Dankjewel voor je bijdrage Annelies!!

♥♥♥ 
 
Als SophieSweetVintage je vraagt om een gastblog te schrijven, moet het natuurlijk wel over vintage gaan. Vond ik in elk geval. En het trof (in dit geval dan), want van een vintage rokje dat ik al een tijdje droeg, ging de rits kapot. En de voering hing er nog aan een paar draadjes bij. Ik stond eigenlijk al op het punt om 'm weg te doen. Tijd om er even flink mee aan de slag te gaan dus. Nu is het jammer dat ik geen voor-foto heb, alleen een na-foto. Maar ik was zo enthousiast dat ik direct aan de slag ging.
Ik knipte de voering eruit. Die hing er als gezegd toch nog maar een beetje bij. En de stof van de rok is dik genoeg om zonder voering te kunnen dragen. Daarna tornde ik de rits eruit, want die was stuk gegaan. Hop een nieuwe rits erin (Ik zeg hier wel hop, maar ritsen inzetten vind ik heel, heel lastig en is zeker niet mijn hobby. Maar deze keer ging het goed en zat de rits er zo in.). Als laatste heb ik de rok een stuk ingekort. Hij hing tot over mijn knieen, wat 'm tot een heel comfortabele in-weg-kruiprok maakte, maar wat ook een beetje soepjurkerig was. Dus kortte ik de rok met 15 cm in. Een zoom erin en klaar.
 
Ik ben echt blij dat ik deze rok een tweede (derde!) kans heb gegeven, want ik ben er nu weer heel blij mee. Het is zo makkelijk om iets maar weg te gooien als je er niet meer helemaal blij meer mee bent, maar vaak is het met wat simpele aanpassingen weer iets waar je heel blij mee kunt zijn.
 
♥♥♥
 
 

11 opmerkingen:

  1. Leuk, zo'n gast bericht. En een leuk rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. AH leuk leuk leuke blog! En ook een tof rokje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superrokje! En nu ga ik even op haar blog kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk rokje! En origineel.
    Fijn bericht om de dag mee te beginnen.
    Thanks en een fijn weekend iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke post en wat een lief rokje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om je kleding een nieuwe kans te geven :-)

    BeantwoordenVerwijderen