vrijdag 21 september 2012

Deze week maakte ik...
























... zoete taart met mascarpone en blauwe bessen. Mijn vriendinnen kwamen langs voor thee met lekkers en namen allerlei lieve cadeautjes mee. Het was supergezellig! Ik heb in tijden niet zo gelachen en was helemaal op na afloop maar oh oh... ik had het niet willen missen :)
 
Ik ben nu zo'n 38 weken en doe het verder rustig aan. Nu het herfstige weer lijkt door te zetten ben ik begonnen aan een grote colsjaal voor bij mijn vest (mijn jas kan al tijden niet meer dicht haha). De kleur vind ik zó mooi en warm! Het resultaat zien jullie denk ik snel. Met de riviersteek - ook wel 'luie wijvensteek' genoemd schiet het namelijk aardig op. Hoe het werkt? Ik brei alle naalden recht, maar sla tussen elke steek extra om. Hiermee krijg je het dubbele aantal steken tijdens de eerste naald, maar bij de tweede naald laat je die extra steken weer afglijden waardoor het een mooie, losse col wordt. Niet zo duidelijk? Misschien heb je wat aan dit filmpje! Enige verschil is dat ik één keer extra omsla, in plaats van twee zoals in het filmpje te zien is.
 
En nu staat het weekend alweer bijna voor de deur! Er zijn veel leuke markten om te bezoeken. Mijn plan is om de Swanmarket XXL in het museumpark hier in Rotterdam te bezoeken. Echt een aanrader! Er zijn sowieso veel leuke markten dit weekend dus niemand van jullie hoeft zich te vervelen hihi. Je kunt o.a. terecht bij de C4C Vintage fair in Amsterdam, de BePARKte Oplage in Antwerpen of Supermarkt in Lommel (zie de agenda voor meer info). 
 
Wat zijn jouw plannen voor het weekend? Geniet ervan! 
 
Liefs ♥


24 opmerkingen:

  1. Wauw wat een gaaf en natuurlijk ook lekker plaatje, van je taart :-) en inderdaad een mooie kleur waarmee je je col aan't breien bent, top.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die taart! En die luie wijvensteek maakt wel een mooie col zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleur wol! En spannend zeg, de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 38 weken? Spannend zeg!
    Het lijkt alweer zo lang geleden voor mij... Mijn zoontje wordt nu bijna 2. Het gaat zo snel!

    Mooie foto's en wat een heerlijke taart.

    Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooie kleur wol! Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?
    Ik ga zondag ook naar Swan Market XXL! Super veel zin in! Alleen komt mijn studie financiering een dagje te laat... grr!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is van het merk Scheepjeswol en de kleur vind ik ook super :) Ik kocht het bij breiwinkel Daisy in de buurt van de Bergweg in Rotterdam. Als je in de buurt woont moet je er zeker naartoe. Ze hebben er nu leuke aanbiedingen! En anders is het ook vast wel bij veel andere speciaalzaken en webshops te krijgen.

      Verwijderen
  6. Mjammie...en o waw, stylish bevallen en wandelen met de koets, check!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mmm bosbessen, heerlijk! Supermarkt? Dat is hier vlakbij, dat is misschien een idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zier er heerlijk uit zeg! Mooie kleur ook!
    Ik ga als het goed is morgen naar een museum in Lillehammer en zondag gaan we in de middag weer schapen opzoeken die naar de slacht gaan. (ik zit namelijk in Noorwegen op een schapen boerderij nu :P)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettend mooie, lekkere taart + blauw servies ;) Wauw, al weer 38 weken dus het kan elk moment komen! Spannend! Geniet er van! Liefs Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb hier al een jaar wol liggen voor een sjaal. deze video tutorial komt dus erg goed uit :) dit is natuurlijk de perfecte tijd om aan een sjaal te beginnen.
    38 weken, dat schiet lekker op!!! spannend... nog even volhouden en sterkte met die onhandige, dikke buik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat je zegt! Pak die naalden en hup, je hebt binnen no time een nieuwe sjaal! :)

      Verwijderen
  11. Leuk, klinkt fijn allemaal! En... je taart ziet er ge-wel-dig uit! Doe lekker rustig aan en wel opschieten met je sjaal anders meld de kleine zich al ;-)

    Happy Weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig!!! Die taart.. met je vriendinnen! Allemaal leuk. En je bent al 38 weken zeg je, dat gaat snel zeg! Ben benieuwd of je morgen naar een markt o.i.d gaat.. maar wat allemaal nog lukt, zou ik zeker doen!! Fijn weekend verder, liefs, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh nog maar 2 weken! Of dagen! geniet nog even van je kind in de buik en mocht het ineens beginnen: veel geluk met jullie kindje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goh, die taart ziet er overheerlijk uit. Heb je ook een receptje ervan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het recept heb ik uit het Italiekookboek van Jamie Oliver. Hier vind je het ook online: http://www.jamieoliver.nl/recipe-print.php?url=bramentaart Erg makkelijk te maken en superlekker! :)

      Verwijderen
  15. sophie!! zo'ne luie wijvensteek lijkt me ECHT iets voor mij :)
    heel mooie kleur idd!
    geniet nog van de markt morgen!! en veel succes!
    de beParkte Oplage is ook gecovered morgen ;), i'll be there! en daarna wordt er in het park gezongen voor het klimaat, dus al wie nie weet wat doen :)
    (en daaaarna ga ik naar een taartfeesje, toeval? :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Sophie! Merci voor het recept, jouw foto op de blog ziet er wel vééél schoner en smakelijker uit :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, die taart ziet er echt heel goed uit, en blauwe bessen zijn ook nog eens heeeel gezond. Mooie kleur inderdaad de colsjaal, krijg je'm af op tijd denk je:) Het mutsje stuur ik morgen op!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh die taart ziet er overheerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen