dinsdag 14 augustus 2012

Openluchtmuseum

Toen onze vakantie aanbrak stonden er een paar dingen op het programma en één daarvan was een trip naar het Openluchtmuseum in Arnhem. Eén van mijn favoriete musea op het moment. Een paar jaar geleden ging ik er voor het eerst naartoe en ik vond het zó leuk dat ik graag nog een keer langs wilde gaan. 


Het museum - dat inmiddels alweer 100 jaar oud is - neemt je mee naar het verleden: oude woonboerderijen, trams die vroeger o.a. in Amsterdam, Arnhem en Rotterdam reden, maar ook sloppenwoningen uit de Jordaan en een nostalgische winkel met Oudhollands snoep en heerlijke thee. Mmmm... stiekem verheugde ik me al op de stroopsoldaatjes toen we in de auto op weg waren haha.

We hebben er een hele dag rondgelopen en ik vond het weer geweldig! Zijn jullie weleens in dit museum geweest? Zo niet, zeker eens doen!

Liefs ♥ 

23 opmerkingen:

  1. Mijn opa en oma hebben ons een tijdje geleden al meegevraagd naar dit museum. We zijn nu eerst naar het Afrika museum en het Oorlogsmuseum in Overloon geweest, dit is het volgende museum op ons lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof niet dat ik er ooit ben geweest. Waar ligt het? Ziet er leuk uit! En oudhollandsch snoepgoed is altijd goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ligt in Arnhem! De link naar de museumsite heb ik er alsnog bijgezet - was ik vergeten... :)

      Verwijderen
  3. Merci voor de tip, helaas een beetje ver voor een daguitstap ;-s Het sixtiesgedeelte van Bokrijk staat wel op de planning ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's! Wij zijn er toevallig een paar weken geleden geweest en het is inderdaad super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is zeker 15 jaar geleden sinds ik er voor het laatst (en eerst) was. Maar als ik zo naar deze foto's kijk wil ik er vlug weer eens heen gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben er een keer in December geweest. Ook een aanrader! Met ijsbaan, chocolademelk en Charles Dickens stijl. Echt heel sfeervol! Echt een dagje uit. Leuke foto's!

    Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke foto's!
    Ik weet niet zeker of ik daar ooit geweest ben, ben namelijk vroeger wel eens naar een openlucht musueam geweest maar daar weet ik niet veel meer van

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nooit geweest maar ziet er leuk uit. Waar is het?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In het Openluchtmuseum in Bokrijk in België kom ik bijna jaarlijks, omdat ik erg van de sfeer houd. In het Openluchtmuseum van Nederland ben ik nog niet geweest, maar afgaande op de foto's moet ik dat zeker wel eens doen! En wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is zo leuk museum!
    Ik ben er een keer geweest maar toen was ik rond de 6 jaar. Dus daar weet ik niet meer zo heel veel van haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk! is dit het museum in arnhem? ik wil er graag nog eens in de winter heen, schijnt heel leuk te zijn dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog nooit geweest, en ik ben nog wel een historica.. Ik ga binnenkort ook eens! Mooie foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ahhh, het Openluchtmuseum in Arnhem, daar gingen we vroeger elk jaar heen. Ik vond het geweldig!
    Mooie foto's heb je weer gemaakt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is zo'n fijn museum. Ik ben er twee keer geweest maar wil er zeker nog eens heen!
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is zo leuk hè! We hebben zo'n museum jaarkaart dus we gaan er best vaak naartoe, woon ook lekker dichtbij gelukkig. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi! Ik ben dol op dit soort museums. Je waant je echt in een andere wereld haha. Ik ben ooit in Engeland naar Beamish gegaan, ook echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Sophie-ook wij zijn dol op het Openluchtmuseum-mijn man is een echte Arnhemmer en zeker 1 maal per jaar gaan we er nu nog heen. Toen dochterlief jonger was gingen we veel vaker-voor allerlei activiteiten: ouderwets wassen, koken, bakken. Ze was dol op de bakker aldaar. Mooi hoe je terug gaat in de tijd maar ook hoe mooi de natuur daar is. Mooie rustige zondag nog-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hihi,ik woon echt heel dicht bij het openluchtmuseum. Je hebt echt heel mooie foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet er heel erg gezellig uit! Fijne tip :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat fijne foto's! Mooie kleuren. Je vangt echt de oude warme sfeer:-)!

    BeantwoordenVerwijderen