vrijdag 17 augustus 2012

Give Away {Kunsthal}



Zoals jullie weten krijg ik nooit genoeg van fotografie uit het begin van de 20e eeuw. Ik was dan ook meteen nieuwsgierig toen ik erachter kwam dat er op dit moment in de Kunsthal in Rotterdam een bijzondere tentoonstelling is over George Hendrik Breitner. Deze Rotterdammer is vooral bekend als schilder, maar deze tentoonstelling draait om zijn andere kant: die van vernieuwende fotograaf met een zeer moderne stijl.

Breitner fotografeerde namelijk vooral gewone voorbijgangers, dienstmeisjes en arbeiders. Hij maakte - zeer bijzonder voor die tijd - gebruik van handcamera's om het leven in de grote stad vast te leggen. Zijn foto's geven dan ook een mooie indruk van het leven in Amsterdam en Parijs rond 1900 en zijn vol beweging.

♥♥♥

Natuurlijk hadden jullie het al gezien: ik mag 2 x 2 toegangskaarten weggegeven voor deze tentoonstelling in de Kunsthal!

Wat moet je doen om deze Give Away te winnen?

♥ heel simpel... laat hieronder een berichtje achter en geef antwoord op de volgende vraag: waar komt jouw liefde voor fotografie vandaan?
♥ vergeet niet je e-mailadres te vermelden zodat ik contact met je kan opnemen als je hebt gewonnen :)
♥ de actie is open voor bloggers en niet-bloggers en deelnemen kan t/m 26 augustus.

Ik duim voor jullie...

Liefs!

PS: de tentoonstelling is t/m 16 september 2012 te bezoeken in de Kunsthal. Meer informatie over dit fijne museum in Rotterdam vind je hier.

13 opmerkingen:

  1. Superleuke give away! Ik doe graag mee. Mijn liefde voor fotografie is begonnen met de film Amélie. Als klein meisje maakt ze foto's van alle dingen die zij mooi en bijzonder vind maar andere mensen niet (wolken en auto's op straat). Ik wilde ook de bijzondere dingen vastleggen en pikte als gauw de oude camera van mijn ouders in.
    Lijkt me een mooie tentoonstelling en ik wil graag weer eens naar Rotterdam. Ik hoop dat ik win! XO

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke give away. Mijn liefde voor fotografie heb ik te danken aan Sinterklaas & mijn opa. Ik was 10 jaar en kreeg mijn eerst echte camera van hemde Sint en mijn grootvader had een Polaroid-camera en de magie van zo'n apparaat is mij altijd bijgebleven.
    Mocht ik niet winnen ga ik toch een bezoekje aan Rotterdam brengen voor 16 september...
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps! Mail vergeten...
    maartjeblog88 [apestaartje] hotmail [punt] com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er rijpt een mooi plannetje in mijn hoofd om in september vanuit België naar Rotterdam te fietsen en er een leuke driedaagse van te maken. Het is amper 75 km hier vandaan!

    Maar omdat het weer en het plan beide onvoorspelbaar zijn, laat ik de tickets aan iemand anders. Toch bedankt om het te bloggen, want ik heb hier een fijne ingeving gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een geweldige give away! Ik ben vorig jaar naar de tentoonstelling van Vincent Mentzel geweest in de kunsthal en die was ook al zo prachtig. Ik heb een voorliefde voor geschiedenis, met name 19e/begin 20e eeuw dus ik zou deze tentoonstelling super graag gaan zien!

    Mijn voorliefde voor fotografie komt van mijn opa en vader vandaan. Samen met mijn vader heb ik een camera collectie (zie: http://lastdaysofspring.blogspot.com/2011/08/my-analogue-camera-collection.html) en een van mijn favoriete camera's, de canon AE 1 is van mijn opa geweest. Als kind hebben zij mij al een camera in de hand gedrukt en zo is het begonnen. Inmiddels heb ik dat weer door gegeven aan mijn moeder, die nu op haar reizen over de wereld de meest prachtige foto's maakt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, oh, ik mag het lot niet tarten, ik heb immers al een van je geweldige give aways gewonnen. Maar oude fotografie? Daar krijg ik weke knieën van. Oud is sowieso al iets goeds, of dat nu een oude mevrouw is die haar hond uit laat, of een hoedje van zo'n 60 jaar geleden (vandaag één binnen gekregen, trouwens). Oud is goud. En fotografie, daar houd ik ook van. Toen ik 15 werd kreeg ik mijn eerste spiegelreflex camera voor mijn verjaardag (daarvoor was ik al actief met mijn eigenste kleine point&shoot). Wat een vreugde! Overal ging mijn camera mee naartoe, en duizenden foto's maakte ik dan op een dag. Wat begon met een 365days project (iedere dag voor een jaar een zelfportret nemen, kan je je dat voorstellen?), later over ging in foto's van bloemetjes en bijtjes liep later vloeiend over in foto's waar ik een maand voorbereiden voor nodig heb. Nu combineer ik mijn liefde voor oud & fotografie. Zo maakte ik laatst nog een reeks waarbij ik herinneringen aan mijn opa en oma weer terug in scène zette.
    Maar tsja, waar die liefde voor fotografie nu eigenlijk vandaan komt? Geen idee. Zou zoiets aangeboren kunnen zijn?
    (rachelgruijters@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super orginele give away!! Ik doe heel graag mee! Mijn liefde voor fotografie is gegroeid door op wereldreis te gaan en al dat moois te willen vast leggen op een foto... Na mijn reizen ben ik dan ook direct fotografie gaan studeren in avondschool.
    Dus deze give away sluit perfect aan bij mijn interesses!!!
    Groetjes madame Volt

    Altijd welkom om eens te komen piepen bij mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps ook email vergeten : sophievolt@hotmail.com

      Verwijderen
  8. Leuke give-away.... voor mij misschien niet haalbaar om heen te gaan.
    Maar ik wilde je eigenlijk sterkte wensen met dit weer! Hopelijk kom je deze korte hitte golf een beetje ok door. Rustig aan maar!
    Groetjes, Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je wel voor je berichtje.
    Wat een heerlijk blog heb je! Ik ga je meteen volgen!

    Fijne zondag!

    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een give away over ouds & fotografie! Dat kan ik echt niet weerstaan... Mijn liefde voor fotografie is ontstaan toen ik nog heel klein was. Al zolang ik me kan herinneren, nog niet bewust van camera's maakte in mijn hoofd plaatjes van mooie dingen die ik zag. Wolken, bloemen, ik " klikte" er in mijn hoofd een plaatje van om het beeld te bewaren.... hoe groot was mijn geluk toen dat echt bleek te kunnen!

    Succes verder met deze warmte, Keep Cool en vul het water in het badje lekker bij!

    Groetjes Alice aapple@hotmail.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben heel erg van de foto's dus doe graag mee. Mijn liefde voor fotografie begon al toen ik klein was en met de camera van mijn moeder rolletjes vol schoot. Altijd spannend wat er na weken wachten voor foto's zouden uitkomen. Waren ze gelukt of niet? Toch wel anders dan de snelle foto's nu met je telefoon!

    Ik ga duimen!!

    Groetjes,

    Marianne m.vgeel@planet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben ik nog op tijd om mee te doen?? *buiten adem binnen komt rennen en eerlijk moet zeggen dat ik een nieuwe lezer ben..maar wel een blijverdje ;-) *

    Groetjes Esther (espressie@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen