vrijdag 1 juni 2012

Give Away {Kookboek voor meisjes van 8 tot 88}

Een tijdje terug schreef ik hier al over het geweldige Kookboek voor meisjes van 8 tot 88. Er staan superlekkere recepten in: pasta's, soepen, toetjes, taarten, noem maar op. En dan die foto's... het is echt een boek dat je vaak wilt doorbladeren! Een kookboek for girls only, maar jongens mogen het wel voor hun meisje kopen ;) Meer informatie vind je hier.


Ik zit jullie natuurlijk niet voor niet zo enthousiast te maken. Je raadt het al: nu de blogmarathon is aangebroken mag ik een aantal exemplaren weggeven!

Kookboek voor meisjes van 8 tot 88
Auteurs: Mirjam van der Rijst & Marcel van Driel
ISBN: 9789057674709
Paperback 17,95 euro (o.a. hier te koop).

Wat moet je doen om deze Give Away te winnen?

♥ heel simpel... laat hieronder een berichtje achter en geef antwoord op de volgende vraag: voor wie zou jij graag eens een etentje voorbereiden?
♥ vergeet niet je e-mailadres te vermelden zodat ik contact met je kan opnemen als je hebt gewonnen :)
♥ de actie is open voor bloggers en niet-bloggers en deelnemen kan t/m 10 juni.

Ik duim voor jullie...

Liefs! 

PS: je kunt hier trouwens online een inkijkexemplaar bekijken!


43 opmerkingen:

  1. Ik wilde eerst één of andere minister noemen die een beslissing had genomen waar ik niet tevreden mee ben, en dat ik dan hoopte dat ik hem/haar kon betoveren met mijn eten.

    Maar 1: ik ben geen goede verleider om iemand met mijn eten te kunnen overtuigen en 2: als ik een etentje geef, dan wil ik dat doen voor iemand die ik graag zie. De liefde gaat door de maag? Ja, en de persoon aan wie die maag toebehoort wil ik liefst ook sympathiek vinden.

    Voor wie zou ik dan wel eten willen maken? Voor mensen die ik lief heb. Eigenlijk kan ik spontaan geen naam kiezen uit de mensen die ik graag heb. Ik zal dan eerlijk maar zeggen wat mijn idee is: ik zou graag een etentje bereiden voor mijn lief. Niet dat ik er één heb, maar ooit, dan komt dat er wel van.
    Tot het moment daar is, kan ik misschien beter al wat te oefenen met etentjes voor vrienden! Kwestie van "eens het moment daar is" de soep niet te laten overkoken en het vlees niet te laten aanbakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi kookboek. Die gevulde ui ziet er inderdaad goed uit! (zelfs op de vroege morgen, haha)
    Voor wie zou ik koken? Voor alle meisjes tussen de 8 en 88 jaar binnen mijn familiekring. Lijkt me gezellig om in die unieke gezinssamenstelling eens bij elkaar te zitten. Wanneer gebeurt zoiets nu?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er een prachtig kookboek uit!
    En koken voor mijn gezinnetje, dat doe ik al (bijna) dagelijks, maar dat is allemaal de "gewone kost".
    Maar, aangezien het een boek is voor meisjes :), lijkt met het wel leuk om een avondje met vriendinnen lekker te kokerellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mijn ouders,die mij werkelijk altijd steunen!
    almahorta@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke winaktie! Ik zou graag een etentje willen bereiden voor mijn vriend, omdat hij me al jaren lang tot grote steun is in mijn ziek zijn, zonder hem naast me had ik niet meer zelfstandig kunnen wonen. Ik ben hem zo dankbaar voor al zijn steun, zijn raad, zijn hulp en überhaupt dat hij het al die jaren al vol houd met mij, een chronisch zieke.

    theac[at]upcmail[dot]nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, en de titel alleen al!
    Ik wil graag een eten(tje) geven voor een hele hoop vrienden en mensen die ik graag zie. Met de berg servies die ik bijeenscharrel op rommelmarkten kom ik al een heel eind, maar een goed recept erbij... Ik zie zo'n super lange tafel voor mij, met witte tafellakens, waar iedereen rondhangt om te smullen a volonté.

    Misschien moet ik eens een trouwfeest geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk, ik doe zeker mee! Ik vind het altijd heerlijk om te koken met mijn oppaskindjes (6&8). Dingen snijden en met kokend water doe ik, maar voor de rest helpen ze heel goed mee. Helaas gaan die kinderkookboekjes niet verder dan patatjes of wraps..
    Email plaats ik liever niet zo online ivm spam maar je kan me gemakkelijk contacten via mijn blog! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend leuk!
    Mijn man is hier de chef in huis en kookt elke dag de meest heerlijke gerechten voor ons.
    Hij verdiend het echt om eens een avondje culinair in de watten gelegd te worden.
    Lijkt mij geweldig om samen met mijn 3 meisjes (van 15 tot 21) een leuk etentje voor hem te organiseren.
    Dus….kom maar op met dat geweldige kookboek speciaal voor meisjes!
    Dan heb ik ook eindelijk eens een eigen kookboek!
    :)
    (mireilleenco@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh leuk!!! ik zou een etentje willen geven voor alle mensen die geholpen hebben (en nu nog bezig zijn) met het verbouwen van ons huis! Aangezien iedereen verwacht dat mijn vriend kookt (hij is de chef bij ons), zou het een leuke verrassing zijn als ik eens wat lekkers op tafel zet :-D.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik vergeet mijn emailadres: fashioncranberry@gmail.com

      Verwijderen
  10. Wat een prachtig boek, ik waag ook een kansje hoor :)

    En ik zou het liefst heerlijkheden uit dit boek gaan bereiden voor mijn bloglezers...het lijkt mij zo leuk om die eens in het echt te ontmoeten!

    En natuurlijk eten we dan van mijn kringloopdesign servies en naai ik de prachtigste tafelkleden en servetten. De tafels worden gedekt in een appelboomgaard, met de prachtigste lampionnen in de bomen, waar we heerlijk kunnen zitten totdat de zon ondergaat en heel fijn met elkaar onze liefde voor handgemaakt, kringloop en creatief bezig zijn kunnen delen. En...jij mag ook komen hoor! Alleen moet ik nog wel even op zoek naar een geschikte boomgaard, maar dat moet lukken toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi, he, dat boek!

    Ik zou heel graag meedoen en als ik mag wegdromen dan kook ik met heel veel plezier eens voor Jeroen Meus, zijne plat préféré, weet niet of je die ook kent, google maar eens en je begrijpt me meteen!

    En anders?! Tja een klassieker: voor de liefde van mijn leven, met wie ik nu meer dan de helft van mijn leven samen ben aaooo (!16jaar!).

    Mijn e-mail: Fete_des_gamins@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig boek! Ik doe graag mee.

    Ik zou graag een etentje willen voorbereiden voor mijn moeder die het de afgelopen jaren ontzettend zwaar heeft gehad. Door omstandigheden hebben we het niet breed en heeft ze haast geen tijd om te koken door haar twee banen. Toch krijgt ze het elke keer weer voor elkaar om tóch een maaltijd te bereiden. Niet altijd even passend bij elkaar, maar toch!

    Ik zou het eens andersom willen doen! Voor haar koken en haar in de watten leggen! En dan wel uit dit prachtige boek!

    Mijn email adres: lindsaycillessen@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. A ik weet het al ik zou graag een avondmaal koken waar mijn beidde kinderen (12 en 9) met veel plezier van gaan smullen en misschien zelfs nog een keer op scheppen)(alhoewel , dat zal wel te veel gevraagd zijn haha)

    bieneke71[at]hotmail[dot]com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had dit boek vorige week nog vast, maar de kookboekenkast staat al zo vol! Maar ik denk dat ik er nu toch met plezier plaats voor maak :) Om dan een lekker gerechtje te kiezen om de vriendinnekes mee te verrassen. lien.gijsbrechts@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat leuk! speciaal voor meiden!

    Voor wie ik een keer een etentje wil voorbereiden is voor mijn hardwerkende moeder. En dan niet zomaar een gerechtje maar echt speciaal. Zodat zij ook eens lekker kan zitten en genieten van het eten!

    judithhuls@Hotmail.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een avondje koken voor vrienden lijkt me leuk. Meestal gaan we uit eten, maar het lijkt me zoveel gezelliger om samen te kokkerellenen te gibberen.

    laviedunereveuse@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb gisteren mijn scriptie ingeleverd, dus dat betekent dat als ik straks een voldoende heb, afgestudeerd ben! Dan zou ik graag een etentje geven voor al mijn vrienden om te vieren dat ik klaar ben!

    chrissie009@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goed begin van je blogmarathon Manon! Ik zou graag voor mijn beste vriendinnen willen koken en dan de hele avond lachen, kletsen en smullen, want eigenlijk doen we dat te weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou graag een keer een lekker etentje bereiden voor mijn zus, een heel lief meisje van 19! Ze zal dit kookboek vast geweldig vinden, en zo te zien staan er ook heerlijke vegetarische recepten in :) Ik zou haar graag verrassen met dit boek!
    nelleke_jansen@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk! Leuk! Mooie sfeerfoto's in het boek.
    Ik zou graag voor mijn moeder willen koken. Ze is een Chinese en eet alleen maar aziatisch eten, uitzondering friet en kroketten ;-).
    mwekster@gmail.com

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb je een leuke blog!
    Ik ben onlangs vanuit het hoge noorden naar Den Haag verhuist. Ik zou graag mijn oma willen uitnodigen om haar mijn nieuwe stad en huisje te kunnen laten zien. Ze is 88, dus kunnen we samen koken ;)

    Marlies,
    Msch.groeneveld@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zou graag eens voor m'n oma koken. Ik eet al bijna m'n hele leven één keer per week bij haar. Achteraf doe ik de afwas. Ik zou de rollen wel eens willen omdraaien!

    estherbleyenberg(at)gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke give-away!

    Ik zou graag een lopend buffet organiseren op de aankomende housewarmingparty. Vanaf augustus woon ik samen met mijn zusje en beste vriendin in Groningen en voor alle visite hoort er natuurlijk ook lekker eten bij :)

    Liefs, Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh email vergeten haha

    info @ thesecretistodream.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hier alleen maar girls in huis, ik kook weinig zelf omdat mijn tweede dochter dat heel graag doet en de kok van dienst is jaren de papa geweest. Ik wil graag onze trouwbelofte nog eens overdoen en dan een heel groot tuinfeest geven.
    joppe.5@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuke giveaway!
    Ik ga op kamers en nu lijkt het me leuk om vriendinnen of me familie uit te nodigen voor een gezellig etentje.

    tirsie95@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. aa, wat een leuke give away!
    ik zou koken voor m'n mama, omdat zij ook een meisje tussen de 8 en 88 is en altijd heerlijk voor me kookt. misschien dat m'n papa ook wel aan mag schuiven hoor... :)

    heimarlou@gmail.com is m'n email.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind het moeilijk om te kiezen, maar als ik het dan moet doen kies ik slim. Ik studeer bijna af en om iedereen te bedanken zou ik dan een gerecht koken uit dit boek. Zo heb ik ze allemaal in een keer te pakken!

    ninetree.blog@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik doe graag mee! Ik zou het liefst een etentje willen organiseren voor mijn gastfamilie. Zij hebben mij dit jaar zo geholpen en lief gehad. Ik vind het echt jammer om ze te gaan verlaten, en daarom zou zo'n etentje een fijne afsluiter zijn.
    Liefs, Swaen
    swaenblogt@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ohh, elke keer als ik bij het Kookpunt in Rotterdam ben moet ik hier even in bladeren, wat een fantastisch boek is dat zeg!

    Ik zou graag eens een etentje organiseren voor mijn lieve vriend. We hebben na zo'n 6 jaar van vriendschap, nu bijna een jaar een relatie. Dat is denk ik wel een mooi momentje om een speciaal etentje voor hem te organiseren..
    Maar dan wel een HEEL persoonlijk dinertje, met servetjes met een zelfgemaakte print, een zelf geschreven menukaart, kaarsen, wijntjes, en mijn beroemde chocolade fondant als dessert.
    Natuurlijk heb ik al vaker voor hem gekookt, maar nog nooit meerdere gangen achter elkaar. En omdat hij ZO lief geweest is voor mij, inmiddels al 7 jaar..verdient hij dat wel :)

    veel kusjes,
    Michelle

    P.S. bedankt voor die geweldige crafty markten agenda!! Zoiets zocht ik al HEEL lang! :) Heb er nu inmiddels een paar geplanned staan, dankzij jou!

    mijn e-mail:
    michellelisannedenboer@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. geweldig boek lijkt me dat!

    Ik zou graag eens een uitgebreid etentje voor mijn ouders maken. Ik ben juist terug van Erasmus in Portugal en mijn ouders hebben mij hierbij ongelofelijk veel gesteund en (financieel en emotioneel) geholpen. Daarom zou ik hen wel eens heel graag willen verwennen, en zo kan ik natuurlijk ook tonen dat hun dochter heeft leren koken op haar avontuur!

    Mijn e-mail adres: elke.celie@kahosl.be

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ohh, zo tof!
    Ik zou graag eens een avondje willen koken voor mijn beste drie vrienden. Ze hebben me onlangs laten merken hoe belangrijk ze wel niet voor me zijn. Ze hebben al zo veel voor me gedaan (ook al gekookt!) en het zou leuk zijn om ze zelf eens te verwennen...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik wil dolgraag eens koken voor mijn schoonouders, dat is nog nooit gebeurd omdat ze in Zuid-Afrika wonen.
    Hopelijk kunnen ze volgend jaar op bezoek komen, dan kan ik hen laten kennismaken met mijn kookkunsten en typische Belgische gerechten.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Voor mijn allerliefste oma omdat zij (bijna) iedere zondagavond achter de kookpotten staat om heel ons gezin en alle mogelijke lieven en vriendinnen te voorzien van superlekker eten!

    alixdeboutte@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Allereerst...wat ontzettend leuk weer je blogmarathon! Heb even 'bijgelezen' :-) Deze give-away is superleueueuk! Ik zou afgelopen vrijdag voor Chrissie en haar man koken, maar dit ging onverwachts niet door... Er komt uiteraard een nieuwe 'date', dus dan zou ik dit boek graaag gebruiken ;-)

    Groetjes, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Joepieeeee!!! Ik ben totaal nieuw hier in blogland en vind het hier al super gezellig en kei leuk! Spannend om mee te doen aan een eerste give- away…trouwens super toffe blog dat je hebt! Ik ga zeker volgen…

    Dolgraag zou ik eens koken voor mijn vrienden in Australië die ik al 6 jaar niet meer gezien heb. Door veel te reizen heb ik ook een paar vrienden leren kennen aan de andere kant van de wereld. Bij deze zou in dan ook ineens een excuus hebben om nog eens naar Australië te vliegen :-). Het liefste zou ik dan stoofvlees met frietjes maken aangezien zij dat daar niet kennen op de manier dat we dat hier in Antwerpen maken.

    Duimen maar voor dit leuke kookboek…olé zou heeeeeeeeeeeeeeeeeel fijn zijn die te winnen!!!!

    groetjes madame Volt

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wauw wat leuk!
    Ik zou een etentje geven voor mijn lieve man die dit jaar al veel heeft moeten doormaken.
    Vorig jaar november kregen we te horen dat zijn moeder maagkanker had, december werd ze met spoed opgenomen en geopereerd en in januari is ze alsnog overleden. Na dit alles werden we ook nog eens op straat gezet met ons toen 10 maand oude zoontje. Hij heeft super zijn best gedaan om zo snel mogelijk voor ons onderdak te regelen. En dit tijdens zijn rouwproces.
    Daarom verdient hij gewoon een etentje!

    Ga duimen draaien!

    Groetjes Angelique

    Princessangel@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Goh, een etentje is misschien veel gezegd, maar ik zou graag nog eens een tea party houden met zelfgemaakte desserts. 't Is al van vorige zomer geleden en zo een feestje is het ideale excuus om allerlei nieuwe desserts te leren maken (+ enkel gelukkige gezichten wanneer er een tafel vol zoetigheden staat ♥)

    Groetjes,
    Eline

    plutomeisje[at]gmail[dot]com

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik kook nog niet echt zo vaak, dus iedereen veel succes <3

    Liefs, Romy

    BeantwoordenVerwijderen