zondag 3 juni 2012

Give Away {Beeldig Gevonden}

Vandaag heb ik weer een hele leuke Give Away voor jullie! Beeldig Gevonden is een supermooi boek dat vol staat met originele teken-, schrijf- en plakopdrachten waarmee je op zoek gaat naar je eigen familiegeschiedenis.

Beeldig Gevonden!
Auteur: Brunhilde Borms
Vormgever: Julie Tavernier
ISBN: 9789020998719
O.a. hier en hier te koop.
In het boek staan verhalen van de familie Vanopzolder en leuke weetjes over tradities van vroeger . Je krijgt meteen zin om in oude fotoalbums en vergeten dozen te gaan snuffelen! Een paar van de opdrachten uit het boek:

Verzamel foto’s en prentjes van alle huisdieren van jouw familie.
Zoek uit hoe je ouders aan je voornaam zijn gekomen en maak een lijstje van jouw favoriete jongens- en meisjesnamen.
♥ Kleur op de wereldkaart de landen waar jij, je ouders en je grootouders al geweest zijn. Wie heeft de meeste landen bezocht?
Maak een collage van je leukste vakantiesouvenirs.

Meer informatie over het boek van uitgeverij Lannoo vind je hier. Inmiddels nieuwsgierig geworden? Je kunt één van de 5 exemplaren winnen die ik mag weggeven!





Wat moet je doen om deze Give Away te winnen?

♥ heel simpel... laat hieronder een berichtje achter en vertel ons je mooiste jeugdherinnering!
♥ vergeet niet je e-mailadres te vermelden zodat ik contact met je kan opnemen als je hebt gewonnen :)
♥ de actie is open voor bloggers en niet-bloggers en deelnemen kan t/m 10 juni.

Ik duim voor jullie...

Liefs!

PS: neem ook snel een kijkje op het blog van Beeldig Gevonden! Je leest er grappige en mooie berichten van de familie Vanopzolder.



19 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk boek! Ik ben helemaal fan van retro spulletjes en creatief bezig zijn!
    Ik heb niet één specifieke jeugdherinnering, maar de momenten waar ik met een gevoel van heimwee aan terugdenk zijn de verjaardagen bij ons thuis. Mijn moeder bakte altijd heel veel verschillende soorten taarten, en aan het eind van de ochtend kwamen mijn opa en oma altijd als eerste op bezoek. Later op de dag kwam nog meer familie en kwamen vrienden. Als ik zelf jarig was telde ik de nachtjes af...
    Ik doe heel graag mee met deze winactie! Mijn email: nelleke_jansen@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Ik doe mee. Mijn leukste jeugdherinneringen zijn aan de vakanties die ik vroeger had met mijn ouders naar Oostenrijk. Prachtige bergen en heerlijke meertjes om in te zwemmen. Vandaar dat ik er met mijn eigen gezin ook weer heen ga!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig boek. Vintage dingen zijn de mooiste dingen die er zijn. Elk ding heeft een geschiedenis.

    Ik doe mee!

    Mijn mooiste jeugdherinneringen zijn toch wel de vakanties, we gingen met de hele familie naar centerparcs. Elk jaar een andere plek. We huurder een huisje en genoten van het park daar. Lekker zwemmen, wandelen, bowlen en andere leuke dingen doen. Helaas is de familie niet meer compleet, waardoor ik veel heimwee naar die vakanties heb.

    Mijn email: christelverhoef@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke actie!
    Ik denk met heel veel plezier terug aan mijn verjaardagsfeestjes en één in het bijzonder. Ik en mijn tweelingzusje werden tien. Mijn vader had overdag een speurtocht door de duinen gemaakt, ´s avonds gingen we barbecuen en ´s nachts kampeerden we met z´n allen in een tentje. Heel leuk om met een groep vriendjes te doen als je zo jong bent!

    Mijn email is:
    a.nnik.a@hotmail.com

    Groetjes, Annika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker leuke actie!
    Mijn mooiste herinnering kan ik mij eigenlijk niet herinneren omdat het de dag is dat ik geboren werd. Na zes jongens kreeg mijn moeder dan eindelijk een meisje! Maar ja, een meisjesnaam hadden ze niet.. Met alle zes mijn broers en mijn ouders is er dan eindelijk een naam verzonnen: Marianne. Het is afgeleid van mijn tante: Marina en alle broers waren het ermee eens. Hoe leuk, dat iedereen over mijn naam heeft nagedacht!
    'Maar een meisje, wat is dat eigenlijk? Ow.. zo eentje met kleine en grote billetjes!' zei een van mijn broers. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, ik doe graag mee!
    Mijn fijnste herinnering is dat we vroeger met mijn broer en neefjes, en mijn moeder voorop, door de duinen gingen crossen. Heuvel op en af sjezen! Zou het nu best eng vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ah wat een heerlijk retro boek! haha mijn mooiste jeugdherinneringen zijn die met mijn opa in limburg. Mijn opa en oma hadden een grote tuin met zwembad wat sowieso al heerlijk was maar mijn opa was geniaal. Wij waren op dat moment zijn eerste en enige kleinkinderen en werden dus goed verwend. We deden ook vaak stiekeme dingen zoals heel hard op de bedden springen en als we per ongeluk de bal in het bloemenperk schopten zongen we het lied 'Als oma dat ziet, Als oma dat ziet, als oma, oma, oma dat ziet' haha lekker ondeugend dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Natuurlijk doe ik mee! Al is het alleen maar om die ene mooie herrinnering eens op te schrijven... Mijn grootouders (ze leven nog, ik ben al 35!) hadden vroeger een stuk land met aardappels. Ieder jaar gingen we 1 dag aardappels rapen, een mandje voor krieltjes, een mandje "gewone" en een mandje met "monsters" ;)

    De hele dag op je knieen in het zwarte zand, rij aan rij, neefjes, nichtjes, ooms en tantes werkten in het zonnetje gestaag door... We sleurden elkaar door het zand, vergeleken de "monsters" en genoten van de kadetjes en het glaasje ranja dat oma dan tijdens de lunch kwam brengen...

    Zalig...

    aapple@hotmail.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, dat ziet er super uit! Mij kan je vinden op http://dingendiefijnzijn.blogspot.be/
    Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn mooiste jeugdherinnering moet toch wel de volgende zijn. De papa van mijn vaders kant was een echte carnavalsman (is ook nog Prins Carnaval geweest hier in Antwerpen, net als mijn nonkel, haha! Iets om trots op te zijn!) en we hadden in de familie dus ook onze eigen carnavalswagen. Elk jaar deden we dan mee aan allerlei carnavalsoptochten met de hele familie, elk jaar in een ander thema. Mijn zusje, nichtjes en neefjes en ik mochten dan helemaal vanboven in de wagen zitten en snoepjes gooien naar alle kinderen en volwassenen die kwamen kijken. Ik voelde mij toen altijd de koning te rijk, heerlijk!

    mijn e-mailadres: bijgebrekaanbeter@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn mooiste herinnering is dansen in de keuken met papa en mijn zus op vaya con dios... mijn ouders waren altijd heel erg druk met werk en wnn papa zich helemaal liet gaan in de keuken, samen met mijn zus en mij, kon ik daar enorm van genieten!

    En nu duimen maar dat ik zelf ook eens een GA mag winnen (mijn emailadres kan je op mijn site vinden! :))

    Veel liefs, M

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jippie! Ik doe erg graag mee.. (karenvandelaer(at)hotmail(dot)com)
    Mijn fijnste jeugdherinnering zijn de verjaardagsfeestjes die ik gaf in het zwembad van mijn bomma en opa. Het was iets waar iedereen naar uit keek en we aten dan altijd sandwishes met eiersla.. terwijl we nog kletsnat waren. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, een ideaal boekje om tijdens regenachtige vakantiedagen de tijd te doden! Een jeugdherinnering die ik nooit, maar dan ook nooit zal vergeten: ik ben al 16 jaar een echte scoutsmeid en heb daar dus ook heel wat fijne momenten beleefd! Maar ik herinner me nog goed mijn allereerste scoutsweekend: ik was 6 jaar toen we met de groep gingen logeren in de Zwalmstreek. Het was dat weekend IJSKOUD en het had al dagen lang gesneeuwd. Het thema van dat weekend was trollen (ja, voor een kind van 6, je zou het nu eens moeten proberen ;-)) We gingen 's avonds op tocht, op zoek naar die kleine monstertjes ... We waren helemaal niet bang en trokken met onze zaklamp door de velden. Tot we opeens voetstappen ontdekten in de sneeuw. Enkele meters verder, tussen de bomen, had iemand van de leiding zich (verschrikkelijk goed) verkleed als trol. Hij maakte gekke geluiden en kwam op ons afgekropen. Echt iedereen begon te gillen en te huilen: we wouden geen stap meer verder zetten. De leiding heeft het spel moeten stilleggen. Die nacht heeft meer dan de helft van de kapoentjes (want zo heette onze groep) in zijn slaapzak geplast uit schrik, waaronder ook ikzelf. De leiding voelde zich natuurlijk schuldig en om het goed te maken, stond er de volgende morgen een hele grote plateau met 'chocosandwiches' op tafel, in de vorm van een krokodil ... De trollen hebben ons er alleszins niet van weerhouden met de scouts te stoppen. Nu zijn we ondertussen zelf al 4 jaar leiding maar toch vergeten we dat weekend nooit! :-)Het komt tijdens elke kampvuuravond wel eens ter sprake ...

    Mijn e-mailadres: tondeleirfien@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, ik heb zoveel leuke herinneringen, maar dit is er eentje dat ik toch wel een leuke en belangrijke herinnering vind. Ik ging vroeger enorm graag op kamp en deed dit elk jaar vanaf mijn 6 jaar. Mijn mama was zo lief en schreef elke dag een brief en ze begon zelfs al en paar dagen op voorhand, zodat ik de enige was die op het moment dat we toekwamen op de kampplaats al post had. Dat vond ik altijd zo lief van mijn mama en ik zou het zeker ook voor mijn kinderen doen.
    Trouwens, een heel leuk boek dat er te winnen valt. hopelijk maak ik kans. :)
    joy@josiesomething.be

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een supergaaf boek!

    ik ben in augustus jarig en dat viel dus ook weleens op ons vakantieadres : voor mijn zevende verjaardag kreeg ik op de camping een fiets!! super....een gele en ik heb de hele dag gefietst.........

    ik waag dus graag een kansje :-) ( marjari@live.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er een heel fijn boek uit! Mijn mooiste kinderherinnering is de dag dat mijn mama me geheel onverwachts liet thuisblijven van de kleuterklas, om samen onze nieuwe labradorpuppy te gaan halen! :-) mijn email is eline.vdberghe@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn mooiste jeugdherinnering, de geboorte van mijn zusje. Ik was vijf en mijn vader kwam met een bibberende kin en een trillende stem zeggen: "weeral geen jongetje." Nee, geen jongetje maar ik had een zusje!

    Jennifer.vrielinck@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Woow ontzettend leuk boek!
    Zoiets heb ik nog niet eerder gezien $
    Mijn leukste herinnering is dat ik altijd boven op mijn vader in slaap viel.

    Liefs, Romy
    muchable@hotmail.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lijkt me een leuk boek om in te vullen voor de familie die er nog gaat komen.
    Ik doe graag mee; mijn herinnering is samen met mijn vader op vrijdagochtend naar de veemarkt in Leeuwarden( bestaat inmiddels niet meer), het was speciaal want zo vaak gingen mijn vader en ik niet samen op pad, al die dieren en handelaren, achteraf denk ik; wat een lol kun je als kind hebben van een "gratis" uitje. Niks geen dure efteling kaartjes. oid.
    Anyway, jammer dat het alweer de laatste dag is van je blogmarathon.
    Loved it! groetjes, neele ( neele@pronkstik.nl)

    BeantwoordenVerwijderen