zaterdag 3 maart 2012

Deze is voor mijn mama...

Foto via PuglyPixel
Maart 2012:

Toen ik een jaar of 18 was en in Amsterdam studeerde werd mijn moeder ziek. Ik weet nog goed dat ik in de tram zat terwijl ik haar aan de telefoon had en zij vertelde dat ze ziek was.Vanaf dat moment reisde ik zoveel als ik kon terug naar huis. Het werd een moeilijke tijd, maar na behandelingen in het ziekenhuis en een borstamputatie bleek de kanker uiteindelijk 'verdwenen'. Controles zijn er nog steeds - van deze ziekte kom je nooit helemaal af - maar lichamelijk gezien gaat het inmiddels goed.

De angst om mijn moeder kwijt te raken raakte me diep en geloof me, dit schrijf ik niet 'zomaar' even op... Ik doe dit met een doel: vandaag wil ik mijn moeder in het zonnetje zetten. Ze is een lieverd en een voorbeeld voor velen! Ze leert me goed te doen, te denken aan anderen en te genieten van elke dag. Haar motto: durf het leven te omarmen en probeer je niet teveel zorgen te maken. Het blijft niet alleen bij woorden: voor de 3e keer zal ze mee doen aan een sponsorloop om geld in te zamelen voor borstkankeronderzoek.

En daarom vraag ik jullie hulp. Om zoveel mogelijk geld in te zamelen zullen we de komende maanden zelfgemaakte tassen veilen. Hier op mijn blog. Natuurlijk zal 100% van het opgehaald bedrag naar de sponsorloop en dus het borstkankeronderzoek gaan.

Het gaat als volgt:

♥ elke maand zetten we een aantal tassen online
♥ via het reactieformulier onderaan kunnen jullie een bod achterlaten
♥ de hoogste bieder krijgt de tas thuisgestuurd

De tassen zijn gemaakt van vintage en tweedehands stoffen. Weekenden lang hebben we eraan gewerkt en er al onze liefde in gestopt. Nu vragen we jullie om een exemplaar te kopen. Doe je mee?

De eerste veiling start over ongeveer 4 weken... In de tussentijd gaan wij nog verder met tassen maken. Ik houd je op de hoogte!

Bedankt dat je dit wilde lezen.

Veel liefs!


Update juni 2012:

Allereerst ontzettend bedankt voor al jullie lieve reacties! Het was fijn te lezen dat jullie zo achter ons stonden en bereid waren om ons te helpen. Ik hoop niet dat ik jullie teleurstel als ik zeg dat we de veiling toch een jaar zullen verzetten - om meerdere redenen die met elkaar samenhangen.

Dit jaar is voor ons als familie een héél mooi jaar! Zowel mijn zus als ik zijn op dit moment in verwachting: ik van de eerste en zuslief van haar tweede kindje. Vanwege tijdgebrek, moeite met trainen en een 'te vol hoofd' bij ons allemaal heeft mijn moeder besloten om dit jaar niet mee te doen met de sponsorloop van A Sister's Hope.

Natuurlijk staan we nog steeds achter het doel van deze loop en zouden we graag willen dat er heel veel geld wordt ingezameld voor borstkankeronderzoek. Hier blijven we dan ook ons best voor doen, maar niet op de manier die we voor ogen hadden. Geloof me als ik zeg dat het moeilijk was om de knoop door te hakken...  Ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen. Veel liefs!



15 opmerkingen:

  1. Hey Sophie, super initiatief! Ik zal zeker ook mijn kans wagen om zo'n unieke tas op de kop te tikken. Ik begrijp ook dat het niet gemakkelijk is om op te schrijven, ik zit momenteel in dezelfde situatie als jij een aantal jaar geleden en ik kan het nog niet aan om 'openbaar' te maken op mijn blog.. Dus heel knap van jou dat je dat kan! Veel succes met de tassenverkoop, wordt vast een succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Elisse, wat moet dat nu moeilijk voor je zijn. Ik denk aan jullie en stuur in gedachten heel veel geluksuiltjes! Dikke knuffel...

      Verwijderen
  2. Knap van je dat je het zo weet te verwoorden. Het blijft toch een zwaar onderwerp! Blij te lezen dat je moeder een survivor is!
    En natuurlijk helemaal super dat ze zo'n sponsorloop doet!
    Ben benieuwd naar de tassen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat mooi zeg! Zowel je woorden over je moeder als de actie die jullie ondernemen! Ik kijk uit naar de tassen...

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie woorden en een super idee! En wat een super motto heeft je moeder! Mijn opa heeft ook kanker (non-hodgkin) en zijn lichaam kan niet meer schoon worden. Maar na jaren is het nog steeds stabiel maar het blijft eng! Elke controle, elke keer als hij zich niet zo lekker voelt. Het is een soort tikkende bom met de vraag of het nog een keer afgaat of niet..

    Ik ben heel erg benieuwd naar de tassen! Even een nieuwsgierig vraagje tussendoor.. zitten er ook tote bags tussen? (A)

    Succes met alles!

    Liefs, Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi initiatief, mooie woorden ook. Het is ook echt iets waar ik bang voor ben dat het ooit kan gebeuren, ik denk er ook liever niet aan.
    Ik kijk uit naar de tassen en het bieden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi initiatief!!! We gaan met zn allen door tot die rotziekte het onderspit heeft gedolven.
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super! Ik deel het meteen op de social media van VintageStore!
    xMarjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi bericht, kreeg tranen in m'n ogen bij het lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi initiatief! Helaas herken ik je verhaal, vreselijk om je moeder zo ziek te moeten zien. Maar zoals ik het lees is je mama een bikkel! Ben benieuwd naar de tassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat goed! Mijn schoonmoeder heeft 2x in een jaar deze rotziekte gehad en overwonnen. Ik ga zeker meebieden op dit leuke initiatief! Zelf maak ik me nu erg hard voor KiKa en zet daar ook mijn creativiteit voor in. Je ziet dat mensen dat echt leuk vinden om zo bij te dragen, dus dat gaat zeker goed komen. Heel veel maakplezier en succes met de sponsoring! Ik ga zodra jullie veiling begint, jullie promoten op mijn blog en facebook en, weet je wat, ook op Twitter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je support :) Het maakt me blij dat we zo samen toch iets kunnen betekenen. Heel veel succes met de KiKaloop!! Liefs X

      Verwijderen
  11. mooi onder woorden gebracht, en natuurlijk ga ik jouw en je mama helpen !!
    succes !!!!
    lieve groet,Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. kwam er achter dat ik wel erg laat ben met mijn reactie, maar even goed bedoeld !
    volgend jaar weer !!! veel liefs ,Marja (Kleingeluk!)

    BeantwoordenVerwijderen