vrijdag 6 januari 2012

Hallo 2012!

Happy new year ladies! Ik weet het... het nieuwe jaar is alweer een paar dagen oud, maar niks mis met elkaar veel liefde en geluk en moois toe te wensen, toch? Sinds een paar dagen is ons oude huisje ons huis niet meer, maar wonen we in een prachtig mooi 'nieuw' oud huis. Het klussen is nog in volle gang (en dat gaat ook nog wel even duren) dus we wonen voorlopig op de bovenste verdieping en gaan kamer voor kamer aan de slag. Nieuwe keuken, nieuwe vloer, al het houtwerk schuren, verven en ga zo maar door. We hebben grootse plannen en kunnen uren bezig zijn met ideeen uitwerken.


Het huis is gebouwd in 1912 en is dus bijna een eeuw oud! Veel originele details zijn bewaard gebleven, maar een flinke restauratie hier en daar is ook nodig. Zo is de zwarte natuurstenen schouw jaren geleden geschilderd en de grote vraag is: hoe krijgen we dat eraf?? Waarschijnlijk niet gok ik... Afijn, zo zijn er veel dingen om over na te denken. De komende maanden zijn we dus wel zoet :)

Het fijne is dat ik nu eindelijk weer internet heb en kan bloggen. Ik heb het gemist! Later vandaag zal ik de winnaar bekend maken van de Give Away van Het Zijstraatje.

Ik wens jullie allemaal een heel mooi jaar toe. Liefs!

9 opmerkingen:

  1. Ik ben erg benieuwd naar jullie paleisje! Oude huizen zijn altijd het leukst, heeft veel meer verhalen! Het leukste vind ik om alle lagen behang er af te halen, dan zie je weer wt er allemaal in de mode was :)
    Liefs, Swaen
    P.S. Gtott Nytt År!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd hoe je huis gaat worden. Zo kaal ziet het er al karakteristiek uit.

    liefs Marloes
    http://marloeseventually.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend! En ook leuk om te merken dat ik niet de enige ben die zo laat is met nieuwjaarswensen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh... Dat is gaaf! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij een ook een prachtig jaar toegewenst. Ik ben benieuwd naar je klus resultaten en de rest van je inspiratie voor je nieuwe huisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk een oude huis! Opknappen heb ik zelf geen ervaring mee, maar zal soms wel pittig zijn.
    Maar ik ben heel benieuwd naar wat jullie ervan gaan maken!

    gevondenopmarktplaats is supertof!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat een gaaf huis!!! Dat gaat fantastisch worden zeg. Ik denk eigenlijk dat de verf van natuursteen wel af gaat, de verf kan daar namelijk niet in doordringen. Misschien gewoon schuren. Met schuurpapier dat nat gebruikt kan worden, kun je eventueel polijsten. Maar misschien werkt een hittepistool ook wel. Succes!

    En wat een naar nieuws van je kat.. Je zult hem/haar wel enorm missen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een beetje laat maar als nog een gelukkig nieuw jaar vanaf mijn kant!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig nieuwjaar!! Wauw, wat gaaf zo'n oud huis. Succes met klussen, benieuwd hoe het wordt!

    BeantwoordenVerwijderen