zaterdag 17 september 2011

Kringloopvondst {vintage naaipatroon}

Een vriendin leerde me vandaag borduren (op mijn 'to do lijstje' sinds ik dit DIY idee zag). Het regende buiten en met koppen thee en chocola was het een supergezellige middag :)



Tijdens mijn speurtocht in de kringloop eerder vandaag kwam ik een oud naaipatroon tegen. Voor één euro kon ik het niet laten liggen! Ik ben altijd op zoek naar vintage naaipatronen, liefst vanaf de jaren '70 of ouder. Ik ga eerst eens zorgen voor een mooi stofje en kruip binnenkort weer achter de naaimachine :)


Online kun je trouwens ook goed slagen voor vintage naaipatronen - al is het niet voor één euro... ;) De leukste patronen vond ik hier, hier en hier.

Fijne avond!

12 opmerkingen:

  1. super leuk! en nog veel leuker om te maken!

    succes en we zien graag het resultaat!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk zeg!! Gaaf om zoiets te vinden!!en dan nog voor één eurie :))
    Fijn weekend nog verder!
    Groetjes Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi patroontje! Benieuwd wat voor stof je gaat kiezen en naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk! ben benieuwd naar het resultaat :)
    xoxo"Sanne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk patroon! En is het borduren een beetje te doen? Want dat staat namelijk ook nog steeds op mijn verlanglijstje. Nu is mijn borduren namelijk gewoon naaien in een vormpje... Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, gaaf. Ben echt benieuwd naar het resultaat. Zulke rokken zijn zo gaaf!

    liefs Marloes
    http://marloeseventually.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey, jij natuurlijk weer blij :)

    Nu nog een stofje zoeken (ook altijd leuk he?!) en als je de rok hebt gemaakt...wel even showen he!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh leukleuk! Ik heb ook nog een paar patronen liggen, maar vind het altijd moeilijk om er echt aan te beginnen. Maar zo'n patroon, met van die mooie plaatjes, is al leuk om in je handen te hebben haha. Ben benieuwd naar het resultaat! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik wil ook echt aan de slag met al je posts!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super mooi!!! benieuwd naar het resultaat!
    greetz from tiz

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jaa leuk! Heb ze ook thuis liggen, om een keer uit te proberen maar ook voor de geweldige illustraties die erop staan!

    www.sannyvanloon.com

    BeantwoordenVerwijderen