dinsdag 13 september 2011

Deze week maakte ik...


Logeerpartijtjes zijn fun! Ik was dit weekend in Utrecht bij zuslief en we vermaakten ons prima met lekker eten, films kijken en achter de naaimachine kruipen. Wat dat betreft kon het weekend mij niet lang genoeg duren :) In een creatieve bui besloten zus en ik voor mijn neefje een nieuwe slaapzak te maken. We hebben een oud t-shirt met print omgetoverd tot een stoer exemplaar. Neefje was er erg blij mee en sliep natuurlijk als een roos (en kwijlde zo nu en dan flink hihi, vandaar de vlekken)!


In het kort de werkbeschrijving: we zijn bij het knippen zoveel mogelijk uitgegaan van de bestaande hals en mouwen. Binnenstebuiten afgespeld, daarna geknipt en aan één kant gestikt. Voor de juiste lengte (en genoeg ruimte voor trappelende beentjes) hebben we een ander stofje aan de onderkant aangenaaid. De rits hebben we van beneden naar boven ingezet, zodat hij niet makkelijk te openen is. Dit was het moeilijkste gedeelte! Met wat gepruts is het uiteindelijk gelukt. Wat vinden jullie van het resultaat?

16 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n zussenweekend!

    En de slaapzak is goed gelukt, mooi geel ook. Die rits erin naaien lijkt me wel vreselijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @mamutopia: ach, daar heb je dus een zus voor! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee en wat een stoere slaapzak is het geworden! Veel beter dan de gebruikelijke beertjes of konijntjes of eendjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad een stoere slaapzak.
    Dat word stylish slapen ;)
    Leuk idee, en ja ritsen, dat blijft klooiwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal recykleren! Super leuk idee, en mooi gedaan.
    Ken je deze al, de Flickt groep Ik recyckleer?
    http://www.flickr.com/groups/1702576@N20/pool/with/6086021698/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die is stoer en tof geworden zeg! heel cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk, origineel en stoer. De slaapzak is goed gelukt. Je kunt niet zien dat de rits een lastige was.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die ziet er echt heel lief uit! Stoer voor een kleine man!
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe leuk is dat! Ik hou van 'creative productdesign' en dit is wel erg creative!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een stoere slaapzak, erg mooi gedaan! En je ziet het er niet vanaf dat de rits lastig was :)
    En waaaauw, die deuren... volgens mij woont je zus in een heel mooi huis!! Dat stoeltje...heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg leuk om zoiets zelf te maken, hij ziet er stoer uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt Mars! Als je dat stoeltje mooi vindt, moet je maar eens op deze site kijken... zoveel moois te vinden! http://www.050design.nl/index.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  13. supermooi! ö het is echt heel origineel, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dankje! de kast is bijna klaar, dan zal ik er een post over maken!
    xoxo"Sanne.

    BeantwoordenVerwijderen