zaterdag 13 augustus 2011

Stroopsoldaatjes mmm...

In Utrecht is er een heel klein museum in een mooi 17e eeuws pand: Betje Boerhave, een kruideniersmuseum. Er is een ruimte vol met allerlei oude kruidenierswaren als Sunlight zeep, koffie, oude blikken voor van alles en nog wat. Ook is er een winkeltje met drop, haverstro, caramel, polkebrokken, stroopsoldaatjes en nog meer lekkers. Ik wilde er al tijden naartoe: kan zulk soort winkeltjes nooit weerstaan!






Een aanrader! Het museum is vlakbij bioscoop 't Hoogt. Vanaf het station loop je richting Janskerkhof. Bij bakkerij Wammers sla je rechtsaf een straatje in, ga je links een poortje onderdoor en voila: even terug in de tijd :)

Fijn weekend!

9 opmerkingen:

  1. Oh, wat super leuk! Ik kan me nog herinneren dat ik, toen ik nog heeuuull jong was, met familiedag ergens op een oude boerderij was geweest. Dat was ook totaal terug in de tijd, ook met oude spelletjes voor de kinderen. En het beste was nog wel dat ze ook zo een ouderwets snoepwinkeltje hadden. Heerlijk in de bakken en potten staan kijken, en inderdaad gezwicht voor de stroopsoldaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie foto's. Superleuk zo'n ouderwets snoepwinkeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig, zo schattig. Eigenlijk zouden er meer van dat soort winkeltjes moeten bestaan. In Antwerpen weet ik nog wel een heel oud-uitziend naaiwinkeltje te vinden. Ik fiets er altijd langs, maar ben nog nooit binnnen geweest. Van buiten af zie je allemaal oude doosjes staan die vast vol zitten met mooie knoopjes, garen en ander naaigerief. Leuk om te zien in ieder geval :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah leuk! stroopsoldaatjes zijn zoo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat gaaf! Ik hou van oude dingen, ik denk dat ik later ook een nostalgie museumpje aan huis maak haha

    BeantwoordenVerwijderen