woensdag 10 augustus 2011

August Sander


Op de website van het MoMa vond ik een deel van het werk van August Sander, een Duits fotograaf die leefde van 1876 tot 1964. Zijn foto's zijn op zichzelf al prachtig, maar vooral een hele verzameling bij elkaar maakt op mij indruk. Zijn portretten laten mensen zien uit alle lagen van de bevolking. Ik vind ze fascinerend om die reden. Hier een aantal foto's die hij heeft gemaakt in de periode 1925-1930.



Ken jij nog een mooie collectie? Of heb je zelf mooie oude foto's? Laat het mij weten! Ik ben heel nieuwsgierig...

6 opmerkingen:

  1. Prachtig hé.
    Ben zelf fotografe en hou echt van die oude foto's. Ben dan ook altijd benieuwd welk verhaal daar achter zit of wie die mensen zijn.
    Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @cuisine et jardin: dat heb ik ook! Die laatste foto bijvoorbeeld, daarop staan twee blinde kinderen afgebeeld - je ziet het ook aan hun lichaamstaal. Dan denk ik: hoe zou dat dan zijn in die tijd? Ik vind dit daarom de meest bijzondere foto :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja wauw, mooie foto's. Ik houd heel veel van geschiedenis en fotografie, dus sowieso ook van oude foto's. Vooral van foto's van eind 19e-begin 20e eeuw. De mensen leefden toen toch al redelijk zoals wij nu, maar toch compleet anders (geen pc, moderne vliegtuigen etc). fascineren..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, wat een mooie foto's! Laat het nou heel erg toevallig zijn dat ik een gigantische collectie oude foto's op mijn harde schijf heb staan. Heb er een zwak voor. Zelf verhalen bedenken bij momenten die je zelf niet hebt meegemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van de ruim 500 foto's die ik op mijn harde schijf heb staan, heb ik er een aantal voor je op photobucket gezet:
    http://smg.photobucket.com/albums/v231/Racchell/Oude%20fotos/

    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen