vrijdag 29 juli 2011

Vintage in Florence

Als ik op vakantie ben kan ik het niet laten altijd op zoek te gaan naar rommelmarkten en leuke vintage winkeltjes. Twee winkels die je zeker moet bezoeken als je in Florence bent zijn Pitti Vintage (Borgo degli Albizi nr. 72) en Officina Vintage (Via del Giglio nr. 41). Maar de absolute aanrader zijn de antiekstalletjes op Piazza de Ciombi. Deze vlooienmarkt is een paradijs voor echte kringloopfans, antiekliefhebbers en vintage lovers. Mijn hart maakte in ieder geval een sprongetje iedere keer als ik weer een tafel vol moois tegenkwam!





Ik nam uiteindelijk een handvol knopen, een hanger met de afbeelding van Coco Chanel, mooi band en een prachtige zwartwit foto mee. Overigens was het wel moeilijk kiezen toen ik al die knopen zag en de verkoopsters doos na doos voor mij opende...

Is die zwartwit foto niet geweldig? Bizar genoeg waren de knopen duurder haha.

8 opmerkingen:

  1. Oh wouw, dit zijn de ALLERleukste souvenirs!! Pitti Vintage zijn wij ook een paar jaar
    geleden geweest...was geweldig leuk!! Zowiezo is Florence echt amazing! :-)

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat zijn ze mooi! waarom vind ik nou nooit zo iets, misschien in Zweden wel :)
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, mijn hart maakt al een sprongetje bij het zien van de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die adresjes ga ik zeker onthouden voor als ik ook nog eens in Florence kom! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's!!
    Je hebt weer een paar toffe aanwinstjes erbij! ;)

    BeantwoordenVerwijderen