donderdag 7 juli 2011

Gastblogger {Imke - Creationwest}

Ongeveer een half jaar geleden kwam ik voor het eerst op de blog van Imke en was meteen door haar geïnspireerd. Ze was een taaie en op dat moment volop aan het revalideren na een ongeluk. Sinds die tijd volg ik haar en ik ben dan ook ontzettend blij dat ze een gastberichtje wilde schrijven. Dankjewel Imke!

♥♥♥

Hallo lieve lezers!

The right direction is to follow your heart!


Dat is de titel van mijn blog, ik ben Imke. 

In den beginne was het onderwerp van mijn berichtjes vaak mijn haak-creaties.


Ik haak nog niet zo lang, afgelopen augustus ben ik begonnen. Door grote pech (auto-ongeluk) kwam ik voor langere tijd in het ziekenhuis & revalidatiecentrum terecht en kon ik geen ontspanning vinden in lezen of tv-kijken. Via het tijdschrift Flow werden mijn gedachten richting het haken gestuurd en heb ik door middel van het Internet, vele blogs en youtube-filmpjes later, de kunst van het haken geleerd. Om mijn vrienden en familie op de hoogte te stellen van mijn gezondheid was ik m’n blog begonnen. Ik vond het belangrijk dat het een positieve lading had en al snel berichtte ik mijn lezers meer over wat ik die dag weer had gecreëerd en versloeg ik mijn gezondheid slechts in een wekelijks berichtje.

Het gaat heel goed met me en dat is te merken! Ik ben al lang weer thuis, weer op de been en enorm mijn eigen leven aan het herontdekken! Hoe ik eerst zeeën van tijd had op patroon na patroon uit te pluizen heb ik inmiddels mijn blik verruimd en doe ik vele dingen naast elkaar. Daar ik eerst mijn inspiratie moest halen van het internet en binnenshuis, kom ik nu juist heel veel buiten en kijk ik flink om me heen. Dit is ook te merken op mijn blog. Nu dat Sophiesweetvintage mij heeft uitgenodigd een gastblog te schrijven ben ik de balans gaan opmaken. Ik geloof dat mijn liefde op creatief gebied vooral uitgaat naar wol & katoen (stof & garens), mooi papier en toebehoren en food-creaties. Dit alles in beperkte kleurenschema’s met als hoofdtoon blauw in alle mogelijke tinten. Grijs en wit zijn ook groot favoriet!

Graag wil ik een paar van mijn ‘trotsjes’ met jullie delen.



De slofjes zijn kleine projectjes waar ik zeer veel voldoening uit haal. Je kunt gemakkelijk experimenten met de gekste kleuren (euh tja, dat doe ik dus zelf nog niet heel erg, gezien alle grijstinten).

De keramieke kralen heb ik gemaakt toen ik in het revalidatiecentrum aan het trainen was. Een heel spannend proces waar je aan het begin geen benul hebt van de uitkomst. Nooit verwacht dat het zo mooi zou worden, ik draag de armbanden regelmatig!

Het popje-knuffeltje heb ik zelf bedacht. Geïnspireerd op de knuffeldoekjes van vroeger met een vertaalslag naar de hedendaagse harde kleuren en mooie materialen in mijn favoriete kleur!

Het kussen is mijn eerste project geweest. Gemaakt uit de zogehete granny squares. Een grote verzamelijk van deze lapjes maakt een kussenhoes of ooit een deken. Op mijn site staat m’n square-teller ongeveer op een halve deken.

De stempel is een recenter ontwerp. Gegutste vormen uit vlakgom heeft zo een mooi resultaat. Een oude handwerktechniek ook weer met de hedendaagse materialen.



De laatste weken staan in het teken van food-glorious-food!

Het ontdekken van Latte-art bij een Barista in onze hoofdstad. Een fantastische middag met mijn zussen en vriendinnen. Lieve koekjes en de cupcakes! Wat een feest om een zelfgemaakt gebakje voor iemand te maken. Ik ben hard bezig om de technieken onder de knie te krijgen, nog veel te leren

Volg je hart, het is de juiste richting...echt.

Wees welkom op mijn blog. Mijn persoonlijke ontwikkeling zal binnenkort de vertaalslag naar mijn blog halen en dan kunnen jullie meekijken welke richting Creationwest in slaat. Tot snel!

4 opmerkingen:

  1. Alweer zo'n leuk stukje! Mooie foto's hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk leuk! Ik zag alles al 'live'.. Zo mooi! (mis de mega deken die ook zo tof gaat worden..)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie gastblog, creativiteit is zo opbeurend. Je bent lekker bezig met zoveel mooie projectjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super leuke blogg.
    xx
    http://lamiamoltodolcelombrico.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen