vrijdag 8 juli 2011

Gastblogger {Dutch Apple}

Natúúrlijk kennen jullie de blog van Dutch Apple. Zo niet, dan snel kennismaken hoor! Ik schiet vaak in de lach door haar enthousiaste schrijven of word juist stil door haar rake opmerkingen. Ze heeft een geweldig blog en voor één keertje schrijft ze hier nu een gastberichtje. Lieve Esmee: superbedankt!

♥♥♥

“Zou je het leuk vinden om een Gastblog te schrijven voor op mijn blog?”
Tuurlijk vinden we dat leuk, wat een eer dat je me vraagt!
“Doe maar gewoon lekker je ding, zoals je op je eigen blog ook altijd doet....”
Zoals ik op mijn eigen..... jeemig....
Op mijn blog kieper ik een emmer met woorden om die dan netjes op een rijtje gaan staan.
Et voila! Een blog...
Maar nu moet ik me toch een beetje gedragen, toch?
;-)


Een van de dingen waar ik zelf graag over blog zijn mijn Kringloopschatten.
Degenen die mijn blog kennen weten dat ik graag in de Kringloopwinkels kom.
Toch lees ik ook wel eens reacties van mensen die dan schrijven dat ze nooit in een Kringloopwinkel komen.
Ik zou zeggen: Waar wacht je nog op!
Je weet niet wat je al die tijd hebt gemist!


Velen van jullie zijn, net als ik, verslaafd aan Kringloopwinkels.
Ja, je leest het goed, verslaafd ja!
Ja, geef het maar gewoon toe, en geef er ook vooral aan toe!
Op het moment dat ik een Kringloopwinkel binnen stap gaat voor mij een wereld open.
Ik word alerter, bijna gehaaid!
Ik lijk wel een Havik gefocussed op mijn doel, en ik ga ervoor dus uit de weg!



Ik vind het heerlijk om te snuffelen (ja, ondanks de muffe geur maar die hoort er nu eenmaal bij!) en te snuisteren.
Overal moet ik op en in kijken, want ja, je weet nooit waar er nog een verborgen schat ligt!
Vooral de ouderwetse volgeduwde Kringlopen zijn het leukst!
Daar vind je nog echt de bijzondere dingetjes.
De grote Kringlopen zijn helaas commercieel aan het worden.
Het is soms net of je de Trendhopper binnen loopt.
Alles staat netjes bij elkaar en als het even kan ook nog op kleur.
Maar toch vind je ook hier soms nog mooie schatten!



Het is een kwestie van goed zoeken, niet voor iets specifieks gaan want dan kom je het toch niet tegen!
Als je voor niets in het bijzonder gaat dan vind je de meest mooie dingen.
Ik hou zelf vooral van oude kinderboeken met hun heerlijke Vintage Prenten.
Of Memory, Kwartet en Domino spellen uit de jaren ’80. Heerlijke gekleurde Retro prentjes.
Stapels heb ik ervan op mijn zolder :-)
Maar ook bij het servies en glas vind je soms mooie mokken, glazen borden en schalen!
Bij de Schilderijen vind je mooie Retro afbeeldingen.
De stoffenbak, maar ook de gordijnen en beddengoed, spitten naar net die ene mooie lap!
Maar vergeet ook niet bij het plastic te kijken, bij de kantoorwaren en bij de huishoudelijke afdeling.
Wie weet ligt er nog een rolletje Retro Behang!



Kringlopen waar ik graag kom zijn de Kringloopwinkels in Emmeloord, Almere (de grootste van Europa!!) het Klein Waterlooplein hier in Lelystad (echt ouderwets Kringloopshoppen) en de Kringloop in Haarzuilens.
Ik zou graag nog eens naar de winkeltjes in Amsterdam gaan en ik heb van horen zeggen dat de Kringloopwinkels in Zeeland ook zeer zeker de moeite waard zijn.



Tips om goed te Kringloopshoppen? Ga je op de maandag? Ga dan betijds, maandag is de dag van het bijvullen en is het nog niet druk.
Ga niet elke week, sla soms een weekje over.
Kijk ook eens verder dan je eigen provincie. Er zijn zoveel Kringloopwinkels in Nederland.
Twijfel je over een aankoop? Parkeer het dan! De meeste Kringloopwinkels hebben een “parkeertafel”, dan kun je er nog even over na denken. Het zou zonde zijn als een ander er met je schat er vandoor zou gaan.
En als laatste, zoek, snuffel, snuister, kijk, raak aan, open en ontdek.
Alleen dan vind je de echte schatten.... ;-)


6 opmerkingen:

  1. leukleuk! Ik ben ook gek op kringlopen. De kleine winkeltjes zijn het leukst :) Etsy.com is ook aan te raden, dit is eigenlijk online kringlopen, alleen komen er dan helaas wel verzendkosten bij...maar ik heb er al een aantal erg leuke vondsten gedaan! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Na het lezen van Esmee's gastblogje heb ik besloten om uit de ontkennigsfase te komen, en mij er maar volledig aan toe te geven dat ik gewoon kringloopwinkelverslaafd ben! Ik ga gewoon té vaak naar kringloop winkels toe, en ik vind het héérlijk!

    Leuk blogstuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kringloopwinkels, geweldig, ik ben al een tijdje niet geweest. Misschien dat ik vanmiddag maar eens ga. Ben je al eens in de kringwinkel van Dronten geweest? Of die van Swifterbant? Die bevallen mij altijd goed, daar kom ik altijd wel met iets thuis. Harderwijk was ook goed, Weesp en Naarden trouwens ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wooooooooooow jij hebt egt een maftige*blog !!




    groetjes
    Marie
    *MAFTIG = leuk , wijs, onwijsgaaf, cool ,tof !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijzonder zo'n "gastblogbericht" en ook ik ben gek op vintage. Ik ga dinsdag een week lang alle vintage winkels en vrijmarkten in Zuid-Frankrijk bezoeken. Heb er ontzettend veel zin in.
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom uit Zeeland maar heb nog niet veel goede kringwinkels kunnen ontdekken hier. In IJzendijke zit een grote die vooral veel meubels heeft. Af en toe doe je daar een goede vondst. De kringwinkel in Oostburg is heel klein maar best leuk. Daar kom ik regelmatig met een brede glimlach vandaan. Als ik écht wil genieten ga ik naar Gent. Daar ken ik minstens 6 goede kringwinkels. Eens een dagje shoppen?

    BeantwoordenVerwijderen